Operation Dagsverke Och En Hatad Drottning

Idag har min skola operation dagsverke. Det innebär att jag ska jobba ihop 200 kr idag som sen ska skänkas till Albanien (har jag för mig) och en skola där. Såg en informationsfilm i skolan om det i torsdags. Barnen i den skolan får lära sig hur man använder datorprogrammet Paint genom att läraren förklarar på svarta tavlan. Några datorer har dom nämligen inte råd med så jag förstår inte varför dom överhuvudtaget ska lära sig Paint då för?! men iaf, en riktigt skabbig skola var det. Hu va hemskt endel har det..
Så jag ska jobba hårt och skänka dom där 200 kronorna. Men det får bli en annan dag. Idag jobbar jag nämligen med mitt historia-arbete, och jag verkligen tagit mig "vatten över huvudet" som man brukar säga.. Jag ska skriva om varför den franska drottningen Marie- Antoinette blev så impopulär under hennes regeringstid. Hela franska folket verkligen hatade henne alltså! Och jag har lånat på tok för svårlästa böcker och fattar absolut ingenting om vad som skrivs i dem.


image21  I hate you!



Ikväll är de seriematch nr. 2.. P18 C - Gothem,  visborgsvallen 19.00, kom och heja på oss (Gothem alltså ;P)

vi ska vinna, vi ska ta dom
vi ska göra losers av dom
visborgsvallen, här är vi!

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: wenke

de låter ju som en rolig dag asså* fast min har ju inte heller vart såå skoj direkt!! snygg bild asså* å bra hejaramsa.. va den me i vår dikt i från roma eller?? hehe =)
vi ska vinna ikväll!!!
Pusspuss

2007-05-07 @ 16:37:04
Postat av: Jag

hm, jo väldigt rolig var den!(inte) nej, de är ju markoolio!!!! ;P

2007-05-08 @ 19:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback