Nostalgitrip

Igår fick mamma nån knäpp och fick för sig att vi skulle göra rent uppe på vår hall och då också rensa ur vår lilla minivind.. Så igår eftermiddag drog vi fram allt vad som fanns på vår vind, ställde ut det på hallen bland allt annat skit och så fram med stora svarta sopsäckar. Sen var det bara att börja rensa och slänga.. Hittade gamla kompisböcker, dagböcker, kramdjur och gamla skolbäcker från lekis och uppåt. Åh det var så kul o bläddra igenom alla skolböckerna och se alla gamla teckningar man ritat.. Vissa saker minns man exakt och gamla minnen dyker upp.. Hittade bl.a min första läsebok som man fick i ettan när vi skulle lära oss läsa. "Mini" nånting vet jag att den hette, och jag kommer ihåg att jag verkligen älskade att läsa i den boken, och lära mig nya bokstäver, och läsa om Mini, Moa och Max äventyr.. Har alltså haft två dagar riktig nostalgitrip, och det är nästan så man önskar att man var liten igen när man ser alla dockor och lego och läser om alla sina lov man skrivit och berättat om när man var 7-8år. Man hade mycket bättre fantasi när man var liten, och en annars tråkig dag kunde lätt bli väldigt rolig helt plötsligt.. Blev ändå tvungen att kasta en heldel, som gamla matteskrivhäften och sänt där. Jag hade även lagt in en låda med ickefungerande tuschpennor på vinden. Tänkte väl att dom kanske kom till användning om 20år eller nåt (inte). Mycket skräp var det så det blev ungefär ett tiotal kassar och säckar med papper och trasiga leksaker, och nu ser man golvet uppe på hallen för första gången på mycket länge och man slipper kliva över boxar och kassar så fort man vill komma åt nåt. riktigt nice*

Men iochmed att jag hållit på med urrensningen så har det inte blivit något pluggande. Guud jag har inte ens öppnat nån av böckerna jag skulle jobbat med.. Det kommer gå så käpprätt åt helvete med allting. Det läskigaste är att jag på nåt sätt inte bryr mig. Min hjärna skiter i att jag ligger efter med det superviktiga arbetet, och att jag inte ens har börjat läsa på manuset till SG och att jag ännu inte ens kommit halvvägs med nån av engelska böckerna som ska va utlästa till mitten av Maj.. Hu detta är oroväckande!

Och imorrn är det back to school som gäller.. Musikdag.. Ska förhoppningsvis inte bli en så jobbig dag så att jag orkar ta tag i historian när jag kommer hem iaf..

Nu ska mamma plåga mej säger hon.. hjälp :S

Puss o godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback