Kilamockaskogen!?

Mmmm.. Jag sitter här och äter chokladglass och bara njuter :-) Alla hemska arbeten är över och jag kan äntligen andas ut och få satsa lite mer på fotbollen! Har bara pjäsen på SG som ska bli klart, föreställningarna är onsdag och torsdag, men jag är bara ljudtkekniker så jag bryr mig inte så mycket. Fast idag fick jag hoppa in för Jonna som var sjuk. Jag var skitdålig, men orka bry sig då! jag är alldeles för glad för att bekymra mej över det! :-D

Jag mår prima!!

Ikväll på fotbollsträningen fick jag höra en jätteskojsig låt av Jossan som jag sjöng på när jag var liten, men som jag glömt bort. Så här går den:

I kilamockaskogen, där bodde en familj
och mamma laga maten och pappa rensa sill.
Och Lillan satt på pottan, och gjorde ingenting
då kom den lilla råttan och fråga: vad gör du?
-håll käften lilla råtta, det angår inte dig,
för det jag har i pottan, det ska jag ge min tjej.
Och tjejen satt på taket och tjejen ramla ner
hon ska nu begravas, imorgon klockan 3
o vi har ingen flagga, men det gör ingenting,
för vi kan ta en kärring och slå henne gul och blå!

haha skitkul tycker jag! :-D fast den gick lite annorlunda när jag sjöbg den för några år sen, men den här var mycke roligare!

Pusspuss på er!

Kommentarer
Postat av: elin

Haha, vilken låt!

2007-05-28 @ 22:27:53
Postat av: Emmapemma

haha, den låten kommer jag ihåg!!! =P fan va bra den e.. =P

2007-05-29 @ 09:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback