Jag bryr mig inte

Idag har jag gjort nationellt prov i matte. Det gick skitdåligt. Men jag bryr mig inte. Jag orkar inte. Jag är alldeles för trött för det. Dessutom tror jag att mitt G är säkrat redan så desså.

Blev äntligen klar med historian igår också! Så nu är det bara själva seminariet kvar. Jag och Matilda ska läsa varandras uppsatser, sen är det meningen att vi tillsammans med tryggvis (historieläraren) ska sitta och kritisera varandras uppsatser. Jag har nu läst Matildas 14 sidor (!) långa uppsats 1 gång och jag tycker det är en klar MVG uppsats och har inget att klaga på. Jag tycker därför det här seminariet är en urkorkad idé. Jag vill väl inte sitta och granska Matildas uppsats ord för ord, mening för mening. Pratade med henne förut och vi har absolut ingen aning om vad vi ska säga på seminariet imorrn, men jag bryr mig inte. Jag orkar inte.

Så måste jag ta tag i manuset till Sceniska gestaltningen, och försöka lära mig mina repliker. Annars blir det jobbigt på måndag när jag ska ha första lektionen SG på nästan 2 månader. Men jag bryr mig inte. Jag orkar inte plugga in det.

Jag är riktigt skoltrött märker jag. Ska bli riktigt skönt med sommarlov sen. 
För min del är det faktiskt bara 19 "riktiga" skoldagar kvar. Men då är inte den tre dagar långa klassresan till Sthlm inräknad, för den räknar jag inte till "riktiga" skoldagar. Men alltså 19 dagar, det är ju nästan ingenting ju :-D

Åhh längtar så till sommaren. Har inte fått nåt sommarjobb så jag ska bara vara ledig o bada o sola o må toppen! Visserligen lär jag vara superpank till hösten, får gå runt med sopsäckar till kläder, leva på skorpor och vatten och sitta hemma varje helg resten av året, men det är det nästan värt, för så hårt som jag slitit med skolan detta år! 
Fast lite jobb kanske jag kan få.Jag ska vara lite frilansare o ta lite småjobb om någon behöver hjälp med något. Mormor och Morfar har faktiskt redan bett mig hjälpa till att måla deras hus i sommar, så jag har iaf jobb i ca 1-2 dagar, alldeles lagom ;P

Oj, idag blev det mycket pluggsnack. Det kan bero på att det är vad mitt liv inehåller just nu, Plugg och så lite fotboll emellanåt också.

Pusspuss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback