I'm busy today!

Idag ska jag vara jätte duktig och göra massor av bra saker som måste göras.
Jag ska:
1. tvätta mina snuskigt stinkande fotbollskläder
2. lyssna på min engelska ljudbok som ska redovisas på måndag
3. plugga spanska, har prov på tisdag
4. se dalhemmatchen (det enda som verkar bli kul denna dag)
5. börja tvätta kläder till klassresan till Sthlm

Jag har varit uppe i mer 2 timmar och har fortfarande inte avverkat någon av dessa punkter, så vi får väl se hur detta slutar..

Har annars lagt märke till hur ljust det blivit den senaste tiden. Det är ju inte mörkt förrän 10-halv 11 på kvällarna, och det blir ljust redan vid 5 tiden på morgonen (tror jag iaf, är inte vaken vid 5-tiden så ofta). Ännu ett steg närmare sommaren alltså. :-D 
Åhhh ja längtar så. Tänk, sena kvällar jämt, softa dagar i solen, massor med glass, massor med bad, konserter, slippa ha på sig 10 lager kläder, massor med trevliga kvällar och dagar med mina kära vänner, och det nästan bästa av allt: inget pluggande och ingen skola! Shit va skönt de ska bli!!
Fast man har alltid så stora förhoppningar på sommarlovet, sen händer inte så mycket. Man tröttnar på alla sena kvällar, hälften av sommarlovsdagarna regnar bort och man tråkar fast inne i huset, man blir trött på o svettas var eviga dag, badvattnet fylls med giftalger, konserterna uteblir för man har inga pengar, man får ont i magen av all glass man ätit, och vännerna har inte tid med en för de jobbar, dessutom börjar man längta tillbaka till skolan för att få återgå till vardagen och få träffa alla kompisar igen......Neeeeej hu va tråkigt det lät, det blir vad man gör det till, och jag tänker göra mitt sommarlov skitbra :-D 
Det kommer bli en toppensommar i år!!

Nu måste jag bara få ta upp en annan sak också innan jag lämnar datorn för att ta tag i sakerna som måste göras idag. Jag sitter och lyssnar på p3. För en vecka sen skulle jag ha suttit och lyssnat på Rix fm just nu, men i måndags hände nånting.
Jag har lyssnat på rix fm jätte länge, speciellt på morgnarna bara för att få höra Titti, Roger och Gert på Rix morronzoo, men helt plöstligt så blev jag så jävla trött på dom.
Roger pratar bara om sig själv HELA tiden. Titti hon skrattar som en häxa kl 6 på morgonen, och glada människor på morgonen är det värsta jag vet. Gert han pratar bara om hur ofta han och hans fru har sex.. Dessutom älskar dom att sitta och äta när dom sänder och smackar så där äckligt rätt in i mikrofonerna. I måndags märkte jag alltså detta och fick nog. Då bytte jag till p3 och känner just nu att jag har gjort ett mycket bra byte. Radiopratarna är MYCKET bättre där och dessutom spelar dom inte samma låtar hela tiden och varierar musikstilarna lite. Till skillnad från rix fm som spelar samma jävla låtar om och om igen och som bara spelar sina pop-dängor och just nu bara en massa melodifestival!
Nej ja har bara en sak o säga: Lyssna på P3!

Okej nu minskade mitt omdöme om p3 lite, dom spelar Ukrainas bidrag i eurovision song contest.
Fast egentligen.. Man blir glad av låten, den är sådär hoppig och gladig. men den hör inte hemma i eurovision iaf!

Verka Serduchka - Danzing

Hello everybody, my name is Verka Serduchka
Me English nicht verstehen
Let's speak dance
     
Sieben, sieben, ai lyu-lyu
Sieben, sieben, ein, zwei
Sieben, sieben, ai lyu-lyu
Ein, zwei, drei
     
Sieben, sieben, ai lyu-lyu
Sieben, sieben, ein, zwei
Sieben, sieben, ai lyu-lyu
Ein, zwei, drei
     
Tanzen
Weiter, weiter
Ich liebe
     
Sieben, sieben, ai lyu-lyu
Sieben, sieben, ein, zwei
Sieben, sieben, ai lyu-lyu
Ein, zwei, drei
     
Sieben, sieben, ai lyu-lyu
Sieben, sieben, ein, zwei
Sieben, sieben, ai lyu-lyu
Nur ein, zwei, drei
     
Tanzen
Gdye nogi, gdye nogi?
     
(I want to see ? aha...) To dance or not to dance
(I want to see ? aha...) It's not a question
(I want to see ? aha...) Don't live to dance
(I want to see ? aha...) Dance to live
I love you
     
(I want to see ? Lasha tumbai)
(I want to see ? Lasha tumbai)
(I want to see ? Lasha tumbai)
(I want to see)
     
Tanzen
     
(Lala lalala... la lalala lalala...) Tantsevat korosho
(Lala lalala...)
(Lala lalala... la lalala lalala...) Ukraine, tanzen
(Lala lalala...)
     
(I want to see ? aha...) To dance or not to dance
(I want to see ? aha...) It's not a question
(I want to see ? aha...) Don't live to dance
(I want to see ? aha...) Dance to live
I love you
     
(I want to see ? Lasha tumbai)
(I want to see ? Lasha tumbai)
(I want to see ? Lasha tumbai)
(I want to see)
     
Tanzen
     
Malatsi
Ukrayina tse kruto? (Kruto)
A Ukrayina tse klyovo? (Klyovo)
Tansuye maidan
     
(Lala lalala... la lalala lalala...)
(Lala lalala... la lalala lalala...) Ukraine, tanzen
(Lala lalala... la lalala lalala...)
(Lala lalala... la lalala lalala...) Tanzen
     
(Lala lalala... la lalala lalala...)
(Lala lalala... la lalala lalala...)
(Lala lalala... la lalala lalala...)
(Lala lalala... la lalala lalala...)
     
Okay, happy end




Tack för mig!

pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback