Hemma igen

Ja så har man då anlänt till Gotland igen.

Har varit på en kulturstudieresa me klassen. Har haft väldigt kul och fått ordentligt med motion.

Onsdag
kom vi till Sthlm. Först incheckning på Zinkensdamms vandrarhem. Sen var det besök på kulturhuset för oss musikare där vi var på en utställning om Astrid Lindgren. Därefter var det rundvandring i gamla stan med Bernt. På kvällen var det fritt val. För mej, Louise, Idill, Wenke och Elin blev det att gå runt i hela Zinkensdamm i jakt på ett bra och billigt matställe, det slöt med pizza och onda fötter efter en lite för lång promenad (enligt mej).

Torsdag
förmiddag var det meningen att vi "musikare" skulle gå i skivaffärer. Gunnar (vår lärare) drog med oss ut på stan kl 9.00 där han upptäckte att affärerna ju inte öppnar förrän kl 10, smart Gunnar! så det blev kaffe på ett café. Efter den kaffepausen hade jag tröttnat på tanken att gå i skivaffärer och då visade det sig att det inte var ett måste att gå med i dessa skivaffärer, så jag, Elin, Wenke, Louise, Ylva och Matilda valde shopping istället.
På eftermiddagen var det besök på ett musikmuseum. Det var roligt :-) vi spelade och gick runt där och hade de så trevligt så. På kvällen var vi på dramaten och såg "Ett drömspel". Jag fattade inte ett skit men hade ganska kul ändå!

Fredag
var vi på moderna museet, ganska tråkigt egentligen. Det där med museum där man bara går runt är inget för mig har jag märkt. Mycket roligare på museum där man får pröva på saker t.ex. musikmuseet vi var på. Efter museet var kulturresan över och vi gick och shoppade loss, Härligt! hade inte shoppat kläder på flera månader kändes de som!

Resan har varit jätte trevlig. Bäst var ju att få umgås med alla vännerna, Elin, Wenke, Matilda, Louise, Idill, Ylva, Matilda F, Katja, Emelia, ja det var väl dom jag var mest med. Det sämsta var lärarnas kassa planering. Vi hade inte tillräckligt med tågbiljetter, och så hade dom inte en tanke på att vi skulle hitta på nåt HELA klassen vilket iaf jag tyckte var lite tråkigt :-(


Blev nu bara tvungen att ta med denna bild. Detta är den bästa gummiskrapa jag någonsin skådat! den fanns i vårt badrum på vandrarhemmet och den skrapar alldeles torrt och är jättelätt att styra med!

Men nu är man åter hemma och allt är som vanligt igen förutom att jag numera går med mycket ömmande fötter.
Imorrn är det match igen. Vi spelar mot KIK/FG. Hoppas på finlir och en ny tre poängare såklart :-) Vinst är det som gäller, alltid! Kom och heja. Gothem Goif- KIK/FG 17.00 suderängen i Gothem.

Pusspuss 

ps: tro nu inte att jag är nåt knäppt städfreak lr så. Jag blev bara väldigt förtjust i denna skrapa då vi här hemma alltid får problem med översvämmning i badrummet för att vår skrapa inte tar så bra, så jag blev bara väldigt glad över att för en gång skull inte behöva simma ut ur badrummet efter att ha duschat ;P d.s

Kommentarer
Postat av: Emmapemma

hahah, du e nog den enda jag känner som blir exalterad av en jävla gummiskrapa!!! asg* haha* men vad bra att ni hade kul o så, vad shoppade du för ngt?? pöss o krams*

2007-05-27 @ 09:31:47
Postat av: Jag

haha ja men asså den var skitbra! ;D mm, jag köpte 2 par skor, ett rött linne, en grå tröja som jag sen blev tvungen att byta och ett svart boxar linne. pöss o kram

2007-05-27 @ 21:45:58
Postat av: elin

haha det var kul att du tog med den där skrapan, för du snodde den väl?, haha skoja! :P men den var faktiskt superbra!
ja tack för denna resa, den var trevlig!
puss

2007-05-28 @ 22:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback