Fredag 11/5-2007

Halloj!

Fick nyss höra en jätterolig apa på TV. Zillah och Totte i Talang 2007. haha* det är så bra! han är så sööt lilla Totte, o hon Zillah, guu va duktig hon är! jag vill också kunna buktala. Kolla in dom på den här sidan (det är från första uppträdandet, idag är det semi lr nåt):  
http://www.youtube.com/watch?v=WqpBwSicnfo

Idag var det då dags för det där seminariet  i historia med Matilda. Hu va jobbigt det kändes innan, jag hade ingen riktig koll på vad jag skulle säga, och ingen koll på vad det var vi skulle diskutera egentligen. Men när vi kom dit så var det inte så farligt faktiskt. Vi gick igenom upplägget i uppsatsen och sen var det själva innehållet och så fick man säga vad man tyckte om den andres uppsats, sen sa Tryggve vad han tyckte. Sedan var det klart och jag har nu avslutat min sista Historia B lektion, min sista historia lektion överhuvudtaget föresten.

Ska bli så skönt o slippa historia nu! Har aldrig gillat historia. Jag somnar nästan på lektionerna när läraren står och pratar, och krig, gamla kungar och andra gubbar intresserar mig inte så där väldigt mycket direkt. Men samtidigt var det nästan lite vemodigt att gå därifrån idag. Kalla mig sentimental eller vad ni vill, men jag har trots allt haft historia lektioner i 5 år, och nu kommer jag aldrig någonsin mera ha en historia lektion, det blir nästan lite tomt utan lektionerna med Tryggve längst fram vid tavlan som står och pratar så entusiastiskt och engagerat, om något dammigt gammalt krig, inför en hög sovande elever. Alla krig och diktatorer, gamla händelser som man läser om, allt det är slut nu, jag kommer aldrig någonsin lära mig nåt mer om vår historia. Så lite sorgligt var det faktiskt, fast mest lättande ändå :-)

På söndag är det match igen som gäller. P18 B står för motståndet denna gång. Dem ska vi slå! haha*
Hörde att deras kommentar när dom förlorat mot Hangvar senast var: nej hu va jobbigt, hur kan vi förlora mot ett lag från landet?.. hahah* vänta bara, på söndag lär ni åka på stryk från ett till lag från landet, och det blir Gothem!!!! 

Pusspuss 

 image22 
Totte och Zillah, sveriges just nu coolaste talanger :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback