Fotbollsmatch och ESC 2007

Hmm vilket ska jag börja med? Jag har två händelser jag vill ta upp idag,
jag tror jag börjar med det senaste:

Kom nämligen nyss hem från Gothem. Har spelat match idag mot P18 B. Efter mycket slit och kämpa så vann vi tillslut. 5-3 blev det närmare bestämt.
Vår första halvlek var väl lite smått bedrövlig, vi schabblar bort bollen lite hur som helst och gör 1000 felpassningar. Men i halvtid tar vi oss alla en riktig funderare, vilket leder till att andra halvlek blir MYCKET bättre. En jobbig och tuff match blev det, och det gör att dom här 3 fina poängen nu känns extra värdefulla :-)
Tack ni underbara tjejer, jag spelar fotboll i världens bästa lag!

Nästa sak jag nu tänker ta upp är: Eurovision Song Contest 2007. Riktigt bedrövligt får man ju säga! Serbien som vann gick väl an (haha det rimmar ju ;P), det var väl helt okej. Människan kan ju sjunga och gör ett bra framträdande, men resten av tävlingen... Jag trodde jag skulle tuppa av när Ukraina fick 12-poängare efter 12-poängare.. Detta är inte längre en tävling i musik. Det är så lågt att sitta o rösta på grannlandet, bara för att det just är ens GRANNLAND! Okej för att vi i sverige röstade på Finland och att våra enda tolvpoängare kom från Danmark och Norge (eller hur de nu var) men The Ark är stora här omkring och förhoppningsvis har man röstat på låten i detta fall. Men vad gäller dessa östländer så tvivlar jag på att så är fallet. Dessutom kan man ju fundera på VILKA de egentligen är som röstar i dessa länder? Nu ska jag inte säga nåt mer innan det blir nåt dumt, men jag tycker iallfall vi bojkottar ESC i fortsättningen. Antingen så kan vi ju bara ha den svenska melodifestivalen där vinnaren får ett fint pris, eller som Ewelina föreslog, att vi gör en egen tävling tillsammans med västländerna. Det är ju en bra idé faktiskt!

Ha de gott allihopa!

pusspuss

ps: ni kan ju gärna kommentera att ni läst min blogg, bara så jag får en hum om vem som läser :-) d.s

Kommentarer
Postat av: Emmapemma

Jag läser din blogg!! =P hihi* håller med om ESC, jävla dyngtävling det blitt asså... =(

2007-05-15 @ 13:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback