Va jääätte skönt mitt soooommarlov ska bli!

Äntligen är de då sommarlov!
Hade en väldigt trevlig skolavslutning igår. Dagen började i aulan där Absent spelade. Hade varit bra om bara inte ljudet varit så förbannat högt! Man kunde absolut inte urskilja nånting, det var bara ett evigt brummande..
Sen pratade rektorn lite, utbytestudenterna blev avtackade (däribland Katja som jag kommer sakna såå mycket när hon åker hem till Tyskland!) Sen sjöng vi " den blomstertid nu kommer". Sen var det samling med klassen där vi fick betyg.
Blev faktiskt nöjd med mina betyg. Hade inte väntat mig VG i vare sig Scenisk gestaltning A eller samhällskunskap B så blev positivt överraskad där :-). 
Har nu hitills 2G, 9 VG, och 9 MVG.
 När skolan slutat var vi nere i glassbaren o köpte glass, sen gick jag o elin till almedalen där solbergaskolan hade avslutning. Hahah dom har värsta coola rektorn som rappade till en egenkomponerad låt. 
Charlotte (Richard steffens rektor) där har du lite o lära! ;-P 
Träffade Linn som tänker lämna oss för Italien. En hel månad ska hon va borta!
Efter skolavslutningen där, så bjöd jag och Elin, Katja på mat på Celine. Lite som en avskedspresent..

Igårkväll skulle ja egentligen på klassfest, men det hade under dagen kommit fram att nästan ingen tänkte gå, bara för att det var ute på fårö. Så nu siktar vi in oss på Katjas avskedsfest på Tisdag istället :-)

Åkte hem till Elin igårkväll då istället. Vi såg film, åt rabarberpaj, snackade och hade de trevligt. Så sov jag över där :-) Nu har jag träffat hela Elins familj. Mamma, pappa, bror och syster (inte igår men tidigare har jag träffat henne), och så får jag ju inte glömma Alfons, den coola jycken ;-D
Idag har vi planerat midsommar, hoppas de blir bra!

Filmerna vi såg var först, Underbara älskade.
Tyckte jättemycket om den filmen. Händer väl kanske inte så mycket, men den var "fin" som Elin sa ;-). Den påminner lite om Så som i himmelen på nåt sätt. Mikael Nyqvist i huvudrollen. Han har varit med om en tragedi och mår väldigt dåligt av det. Han söker sig till ett ställe han inte varit på på många år, för att försöka bearbeta sin sorg, glömma det som hänt och "gå vidare".  Tyckte verkligen filmen var bra. Är väl ingen actionfilm direkt, utan snarare en film som är meningen att väcka tankar och beröra. Gillar man Så som i himmelen tror jag att man gillar den här filmen också :-)

image33

Sen såg vi en av de nya Beck-filmerna. "Den japanska shungamålningen" heter den närmare bestämt.
Tänker väl inte säga så väldigt mycket om den. Gillar såna här kriminalfilmer, och Beck (med Peter Haber som Martin Beck) är enligt mig den bästa svenska filmserien. Den här beck-filmen kändes lite annorlunda mot dom andra på nåt sätt. Mordet var lite ovanligt (mördaren placerade sina offer efter en speciell målning efter att ha mördat dom) och så fick Beck besök av en tysk kollega, och..ja filmen kändes annorlunda helt enkelt. Så saknar jag Alice Timander. Behövs en kvinna som kan hålla koll på Beck och speciellt på Gunvald och Alice är bra på det!´ hehe riktigt femininstiskt sagt va!? :-D
Kom fram till två saker efter att ha sett denna film:
1. Peter Haber/ Martin Beck har väldigt fult tyskt uttal..
2. Jag får fortfarande mardrömmar av att se kriminalfilmer...
I drömmen var jag först påväg att bli mordoffer, men hann aldrig bli skjuten för sen var jag helt plötsligt polis och blev hyllad som en hjälte av folket för att jag dödat mördarna. Det konstiga var att jag inte hade en aning om hur mördarna såg ut och hur jag mördat dom (?). Väldigt weird dröm...

image34

Idag har jag varit med "storfot". Förut hette hon Micka men av mig kallas hon numera Storfot ;-P Hon vrickade foten förra matchen och efter det så svullnade hennes fot upp nåt så otroligt så nu kallar jag henne för storfot.. Tycker lite synd om henne, hon haltar runt och lär inte få spela fotboll nu på nån vecka, och hon som precis "blivit frisk" i sitt knä :-( dessutom berättade hon att Björn sagt till henne att hon måste spela tejpad nu ända in i augusti (väldigt krångligt och inte särskilt behagligt och bekvämt när man spelar).

Matchen vi såg var Dalhem- Vendelsö i damer div.3. Dalhem vann med 6-1 och går till sommaruppehåll med 8 raka vinster och endast 1 förlust, härligt! :-D

Imorrn är det match för oss i Gothem. 19.00 Gothem- Hangvar B, Skogsgläntan i Hangvar. Då ska vi ta vår åttonde vinst!

Pusspuss


Kommentarer
Postat av: wenke

mm solbergas rektor e cool asså, ja berätta för mamma om han oxå å vet du va hon sa, vet du vem han e?
du vet Eva montelius som vi hade i biologi i 9.an, hennes man, han e kompis me Nisse (roma-nisse) å dom e värsta religiösa å me i nån grupp.... idag ska vi jäkla slå dem!! Puss

2007-06-17 @ 12:39:16
Postat av: Elin

Ja det var schysst att du kom hem till mej, haha ja, nu har du träffat den galna familjen, och töntjycken enligt min mening. ;)
Ja midsommar måste bli bra! Men mamma är lite skeptisk till det, tycker att vi kan vara här hemma hos mig. Men det vill jag Verkligen inte. Men problemet kvarstår om att komma ut till stugan, mamma jobbar och pappa ska handla och laga mat, de ska på fest redan vid tre. Jag kan tänka mig att dina föräldrar också är väldigt upptagna. Så vi måste planera..
Vi rings och ses imorgon.
Puss

2007-06-17 @ 22:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback