Söndag 3/6-2007

oj vilken fotbollshelg det varit! :-)

först matchen igår när Dalhem vann med 5-0 mot segeltorp och där jag också fick vara med (fick ingen speltid visserligen).

Sen var det matchen igårkväll mellan Sverige och Danmark som började så fantastiskt bra, jag satt helt lyrisk hemma i soffan :-D sen urartade allting när den förbannade danska supportern sprang in på plan och förstörde allt. Fan också jag ville ju se dom spela hela matchen! och speciellt den där straffen Sverige fick. Men nej nej istället avbryter domaren matchen och det beslutas att Sverige vinner med 0-3. Men samtidigt som jag skulle vilja sett matchen fullföljas till sista minuten så tycker jag domaren tog ett bra beslut, det var inte säkert för varken spelare eller domare att spela klart matchen. Nej hu vilken skandal för Danmark!

Idag var det dags för helgens sista och för mej iaf viktigaste match! Vi spelade borta mot IFK som ligger tvåa i serien (vi gothem ligger etta). Ingen av oss har tidigare tappat poäng så det var en viktig match för båda lagen. Det kom att bli en mycket tuff match och i halvtid stod det 1-1. Deras mål var en målvaktsmiss från vår sida, vårt mål som kom några minuter senare var en snygg frispark slagen av Jossan :-) Andra halvlek blev den lika tuff, vi gjorde 1-2 tror jag, sen gjorde dom 2-2 efter lite slarv från vår sida, men sen lyckas vi få in två bollar till innan slutsignalen gick och matchen slutade 2-4. En riktigt skön seger tycker jag, och den tuffaste och svåraste matchen hittills. Jag är så GLAD att jag spelar i det här gänget för vi står upp intill sista minuten hur hårt, varmt och kämpigt det än är!!

Var nere i almedalen idag också och såg alla snygga och vackra balklädda studenter. Min kusin Ida tar studenten i år :-) så det var väl mest därför vi åkte dit och kollade men träffade även Jonna och några till :-) Men guu va alla var fiiina, nu längtar jag asmycket tills det är min tur. Bara 1 år kvar nu!!

Imorgon är det skola igen. Vet inte riktigt vad jag ska dit och göra, det mesta är ju avklarat så vi går mest o "lallar" runt i skolan nu. Denna skolvecka blir dessutom bara två dagar! måndag och tisdag. Onsdag är det ju nationaldagen, torsdag är egentligen vanlig skoldag men jag har inga lektioner då! och på fredag är det då studenten :-) härligt härligt o gå i skolan nu!! :-D

Pusspuss på er!


Kommentarer
Postat av: wenkis

H'rligt att ni vann!! datan h'r i skolan e helt mongo de e d'rf;r.. men men..
va sverige matchen skoj [ se p[ d{? av de som gick [ se...
pusspuss

2007-06-04 @ 15:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback