Midsommar med Mr Darcy

Satt nyss o funderade på om ja verkligen hade ork att skriva nåt inlägg nu.. Nej jag har ingen ork kom jag fram till, men jag skriver ändå för jag har inget att göra..

Glad Midsommar förresten!

Har vart mycket nu såhär i början av sommarlovet..
Fick ett kort sommarjobb, som varade i 4 dagar.
Jag blev nämligen tillfrågad för nån vecka sen om jag ville va ledare på fotbollsskolan i dalhem.
- Javisst! sa jag, och tänkte att: det kan väl inte vara så svårt, leka runt lite me barnen. Busenkelt ju!
Men så säger Emelie (en av de ledarna) dagen innan fotbollsskolan börjar att:
- Isabelle, du ska ha en grupp me 8-9 åringar, alldeles själv.
Jag som tänkt mig att jag ska va me en rutinerad ledare som kan göra de mesta medan jag mest glider me, blir skräckslagen..
- Jaha, men vadå..? hur vet jag vad jag ska ha för övningar me ungarna, hur ska träningen läggas upp? (
- De får du ju hitta på själv såklart!
(HJÄLP!)
Shit shit shit, tänkte jag och var nästan påväg att hoppa av..
Men så ringer hon som håller i hela fotbollsskolan och berättar att jag ska ha en grupp på åtta 8-9 åringar tillsammans med en annan ledare. Då blev jag betydligt lugnare :-)
Så denna vecka har jag nu varit ledare för ett gäng ungar..
Både jag och den andra ledaren var nya för i år så vi improviserade väl hela veckan i princip, men det blev bra ändå. Fast det var ju ingen dans på rosor direkt, det här med att vara ledare. Jag har vart helt utslagen varje dag när jag kommit hem, ungarna kräver jättemycket av en. Dom tröttnar på övingarnarna supersnabbt och vill ha nytt hela tiden, dom börjar bråka då och då, och då måste man ju försöka få dom att bli sams (vilket inte alltid är det lättaste), dessutom så var ett av barnen väldigt krävande, fuskade och hittade på nya regler hela tiden, o sparkade på de andra barnen när han blev arg.. Men allt det var det värt och är såå glad att jag inte backade ur, för jag hade verkligen skitskoj! Tackar lätt ja om dom frågar till nästa år.. :-D

Ja så är det då midsommarhelgen nu :-)
Midsommarafton tillbringade jag i Elins stuga i Grynge. Vi hade planerat att bjuda en massa folk, men vår plandering kom igång lite försent och det slöt med att "massa" blev jag, elin och matilda.
Men vi hade göör trevligt som elin uttryckt det :-D
åt jättegod mat, såg film, gick en promenad, snackade och skrattade i massor. Det enda som kunde varit bättre var då vädret.. Att det alltid ska lyckas vara molnigt på midsommarafton!

På midsommaraftonen presenterade Elin och Matilda, Frasier och Bridget Jones för mig :-D
Frasier är en amerikansk komediserie från 90-talet nångång tror jag, och Bridget Jones's dagbok tror jag dom flesta känner igen..
Iallafall så har Matilda och Elin snackat göör mycket om de här filmerna den senaste tiden, och jag som inte sett nån av dessa har blivit ganska frustrerad av att aldrig kunna hänga me i deras samtal... Men nu fick jag alltså se dom och jag är väääldigt glad att ja fick se dem! Dom är ju skitbra! Frasier var rolig men framförallt så blev jag helt käär i Bridget Jones's dagbok och speciellt Mr Darcy ;-D
Bridget Jones är numera min favoritfilm, iallfall inom genre Komedi :-)

Åhh jag vill hitta min egen Mr Darcy, den perfekta mannen!
Nånstans därute i världen måste han ju finnas, eller hur!?


image38
 Världens bästa komedi! (det här är tvåan, men ettan är lika bra den)


image39  
Här har vi honom: Mr Mark Darcy <3
Eller... Det här är ju Colin Firth, men han spelar Mr Darcy...


image41
Bra komediserie!
 
   
Nej nu ska jag äta..

Pusspuss på er och Glad Midsommar!!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ohh Mark Darcy! Mr Darcy! :D När vi läst ut stolthet och fördom kan vi prata ännu mer om Mr Darcy! Hii!!
Hihi jaa, göörkul!
Och jag tycker vi hade göörmysigt igår, jag hoppas jag kan få en lite längre visit med er i stugan snart igen, om ni vill, eller kanske i era stugor.
Bamsekram <3

2007-06-23 @ 20:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback