Just my luck

Naj men kenna kenna!

Jag har nu haft de två mest onödiga skoldagar någonsin! Vi har nämligen haft projektarbetsintroduktion.
 Igår var det väl kanske okej ändå. Min grupp (jag, Elin och Wenke) fick iaf bestämma oss för vad vi ska göra för ett projektarbete, men resten sög!
Vi fick lite papper, fick sitta o snacka i grupper och komma på olika förslag på vad man skulle kunna göra för ett projekt, sen skulle man också skriva i den där förbannade loggboken! 
 Ja iallafall så slöt vi kl 11 igår, kl 10.45 idag. Helt onödigt, och idag fick man reda på ungefär samma saker som igår.. Nej vi skulle tagit sovmorgon Elin!

Elin sov över hos mig inatt :-D hon skulle se matchen vi spelade igår och då passade hon på att sova över här sen. Jättekul att hon såg matchen! :-D  och i fortsättningen kommer hon kanske fatta mer när jag och Wenke "fotbolls-snackar" :-P Emma var också där vilket också var jättekul. Fick äntligen lite publik :-D 

Förutom att vara i Gothem hela kvällen så såg vi på film sen när vi kom hem. "Just my luck" hette den. Långt ifrån den bästa film jag någonsin sett. Det var en sån där typisk amerikansk romantisk komedi, med Lindsay Lohan i huvudrollen, så det mesta säger väl sig självt. Men vi valde den filmen för att vi ville se nåt enkelt där man slipper tänka ;-P valet stod mellan Disney och den här filmen, och av nån anledning blev det just "Just my luck".
 Den handlar om en tjej som har en otrolig tur, vad hon än gör så går det alltid bra för henne. En dag kysser hon en kille, den otursdrabbade Jake, och efter den kyssen är all hennes tur som bortblåst. Samtidigt börjar det gå jättebra för Jake och all hans otur är borta. Hon inser att hennes tur överförts till Jake och tar upp jakten för att hitta den här Jake och sno tillbaka turen genom att kyssa honom igen...

image31

Själva matchen då..
Ja vi vann med 12-1 mot hansa/hoburg men något skönspel var det väl inte alltid direkt.
Början var katastrofal då H/H gjorde 1-0 bara efter några minuters spelande. Men Gothem kom igen ganska snabbt och 1-1 målet kom bara några minuter senare. Sen rullade det på och i halvtid stod det 6-1(till oss alltså).
 Andra halvlek vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. Visserligen gör vi 6 mål till men jag tyckte inte vi spelade så bra. Det kändes iaf lite rörigt och jobbigt i backlinjen, och när det ännu var halva tiden kvar an andra halvlek så började det kännas väldigt ofokuserat bland oss backar. Det blev mycket långbollar vilket var oerhört jobbigt för Jossan och Ella på innermittfältet, dessutom var vi väldigt lata när vi skulle flytta upp. Då var det mest nåt småjoggande upp till mittlinjen, även fast vi egentligen ska va snabba upp. Men, men.. Det är målen som räknas och vi var defentivitvt bättre än Hansa trots vårt inte alltid så bra spel.
 Så fortfarande står vi obesegrade :-) På söndag är det Hangvar B som gäller. Hoppas självklart på ny vinst då! :-D

Nej nu ska jag vila lite innan jag måste ta bussen in till stan igen. Jag verkar vara den enda som ska åka från "landet" till träningen ikväll, och mina päron är inte hemma o kan skjutsa mig, så jag får ta bussen istället..

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: elin

Joo vi skulle verkligen ha tagit en sovmorgon, många i klassen valde helt rätt i att stanna hemma.
Haha, ja filmen var kanske inte den bästa, jag somnade ju ibland också ;S.
Matchen var jättekul att se på, jag tycker iaf ni är superduktiga!! :)
Tack för dessa dagar Bello, det var lika roligt som alltid!
Kram!

2007-06-12 @ 19:03:34
Postat av: elin

Joo vi skulle verkligen ha tagit en sovmorgon, många i klassen valde helt rätt i att stanna hemma.
Haha, ja filmen var kanske inte den bästa, jag somnade ju ibland också ;S.
Matchen var jättekul att se på, jag tycker iaf ni är superduktiga!! :)
Tack för dessa dagar Bello, det var lika roligt som alltid!
Kram!

2007-06-12 @ 19:03:42
Postat av: elin

ojdå hur lyckades jag med två likadan kommentarer efter sig?? sorry nu blev du kanske beskviken med tre kommentarer från en enda person ;P

2007-06-12 @ 19:05:23
Postat av: Micka

Jaa, vi vann matchen! Braa jobbat iaf! Jaså, var du den enda som skulle träna..Jag skulle ha tränat om de inte va för den olycksdrabbade foten försås:( Pussss

2007-06-14 @ 11:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback