Isabelles liv tisdagen den 5/6 2007

Ahh känner mig ren och fräsch, en helt ny människa (typ) ;-P Har vart o tränat ikväll. Träningen var tuff och jobbig. Hade konditionsträning hela kvällen nästan, men guu va skönt de känns efteråt trots att de är så jäkla jobbigt, och varmt var de också! Man känner sig så pigg och fräsch efter en sån jobbig träning.. Fast ett tag kändes de väldigt tufft, men då peppade jag och Micka varann och snackade positivt om "skit-träningen" och då kändes de genast mycke lättare :-D

Har haft sista skoldagen för denna vecka idag. En bidragande effekt till att jag känner mig så pigg och glad :-)
En ganska meningslös dag egentligen.
Började kl 8 me samhälle. Lyssnade på en redovisning och skrev en utvärdering av kursen. kl 9 slöt vi och då skulle vi ha håla fram till 14.15.. Suck suck tänkte jag och Elin, men sen kom vi på den briljanta idén att ha en picknick :-D Så vi övertalade Matilda att skolka från kultur och idéhistorian och sen drog vi iväg till atterdags för att handla mat till picknicken. Wenke kunde tyvärr inte följa med pg.a ett matteprov :-(
När vi kom till atterdags insåg vi att där inte fanns nån god "pickick-mat" så vi bestämde oss för att gå till signalen istället. Uhhh de va så varmt och låångt att gå från atterdags till signalen, och kändes lite onödigt att vi gått till atterdags i onödan, men men, va gör man inte för en bra picknick!?
När vi handlat på signalen gick vi ner till en park eller va de nu kan vara (?) där satt vi sen i skuggan i två timmar ungefär och hade de så mysigt och trevligt så. Hann diskutera massa viktiga saker, allt från boken "stolthet och fördom", till Hemorrojder.. hehe*
Sen gick vi tillbaka till skolan och min spanska lektion började.. vår spanskalärare är bortrest så vi hade en spansk tjej som heter Guadalupe (osäker på stavningen) istället. Hon snackade endast spanska och engelska (mest spanska) och vi fem elever som dragit oss till lektionen satt som stora frågetecken ett par ggr, men de gick nog ändå hyfsat.
Sen var skoldagen slut och då träffade jag Micka och hon skjutsade mig på cykel till atterdags (igen) där hon skulle handla nåt att äta innan träningen. Sen cyklade vi vidare till A7 där vi skulle träna. Då var Micka ganska trött i benen efter att ha cyklat med mig och två tunga fotbollsväskor upp för en ganska jobbig backe. Fast Micka är stark så hon klarade av att genomföra träningen sen lika bra som vi andra ändå :-D

Ja nu har ni fått läst om vad jag gjort tisdagen den 5/6 2007, mycket intressant va ;-P

Imorrn är det den 6/6, alltså svenska flaggans dag, alltså nationaldagen.. Gu va namn den här dagen har.. Jaja iaf så ska vi fira att gustav vasa kröntes till kung för några hundra år sen.. hipp hurra va bra gustav är! ehhhh??
Nej jag tycker nationaldagen är ganska överskattad. Herregud va ska vi fira för nåt?? de flesta andra länder som firar sin nationaldag med helgdag och allt dom har ju ofta nåt bra att fira: självständighet, vinst i nåt krig eller va de nu kan tänkas vara.. Men vad har vi tråkiga svenskar att fira då?? att vi är ett mesigt och tråkigt land som drar oss ur och ställer oss neutrala till allting.. hmm..
Fast det kanske är bättre att vi är glada att vi klarat oss undan all elände och att vi varit självständiga så länge. Det låter ju faktiskt lite mer positivt..
Och varför klaga egentligen? en extra ledig dag är ju aldrig fel :-D 
 
Puss o kram på er och ha en trevlig nationaldag imorrn :-)


Kommentarer
Postat av: Den bästa Kissekatten i hela Världen!

Trevligt att du kom och går "min" match! :)

2007-06-06 @ 22:31:28
Postat av: Miicka

Haha, den här dagen kommer jag ihåg!! en dag att minnas!!

2007-06-14 @ 10:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback