Funny days

Hej hopp!

Har inte hunnit skriva nu på några dagar, så tänkte summera de roligaste från dom här dagarna nu, vilket innebär att det blir ett lååångt inlägg idag ;-P

Torsdag:
Hade som tidigare nämnts inga lektioner då, vilket betydde extra ledig dag för mig! Först sovmorgon och sen åkte jag med mamma och mina systrar till stan för några ärenden.
Min dag på stan blev ganska lyckad. Köpte ÄNTLIGEN ett par vita leggings, så köpte jag ett par vita shorts och sist men inte minst så köpte jag en mobil :-D

 Min mobil, en Nokia 6300

Ja så dagen blev lyckad för mig. Däremot blev den mindre lyckad för min kära mor. Hon hann göra bort sig 3 gånger under vår vistelse i stan denna dag.

1. Jag har varit på Lindex och bytt ett par shorts, under tiden har mamma och mina systrar gått till "Dicks guld och silver". När jag kommer till "Dicks guld och silver" står mamma och josse (syster nr 1) och kollar på halsband. Jag ser inte till syster nr 2 (alltså Therese).
Jag: - Mamma, vart är Tessan?
mamma: - nej, vart är Tessan!?
jag: Smart mamma!
Mamma: Oj jag har visst tappat bort ett av mina barn!
Det här hade inte varit så pinsamt om hon sagt det lite tyst till mej och min syster, men nu sa hon det högt till hela den minilillabutiken så alla kunder som var där hörde om vårt lilla missöde. Folk tänkte förmodligen: "hu vilken mamma dom där stackars barnen har, slarvar bort sina ungar sådär!". 
Sen ringde jag Tessans mobil och då visade det sig att hon bara vart inne på "Inspiration", så hon kom snällt tillbaka lagom vi skulle gå, och då lät mamma hela butiken få reda på att hon minsann hittat sitt försvunna barn också..

2. Efter "Dicks guld och silver" åkte vi till Atterdags.
I kön vid kassan har vi en tant i 50 års åldern framför oss, hon kallas numera "surkärring" av mig och mamma. Iallafall så står vi där i kassan. kassörskan sitter o blippar in tantens alla varor. När tanten sen går för att hämta plånboken eller nåt hos sin man som packar i varor, får mamma för sig att tanten handlat klart och att kassörskan nu har börjat blippa in våra varor, så mamma tar sitt Ica-kort och drar det (när hon drar det kortet innebär det alltså att hon får bonus på det hon handlat), bara för att spara lite tid tänker hon. Då kommer den sura tanten och frågar mamma ungefär: -Jaha och vad gör du då?. Mamma tittar lite konstigt på tanten först men sen inser hon att hon just tagit tantens bonus genom att dra sitt Ica-kort på tantens varor.
-Oj förlåt! ursäktar sig mamma, jag trodde du handlat klart.
- Nej men det har jag inte, säger tanten, nu fick du ju bonus på mina varor ju!
Kassörskan som vid den här tiden fattat vad som hänt, förklarar att det inte är nån fara, man kan dra tantens Ica- kort också så att hon får bonus, det enda som blev fel är att mamma nu också får bonus.
Mamma ursäktar så mycket och försöker väl skämta bort det lilla misstaget, men tanten bara muttrar, betalar och går till sin man och hjälper honom plocka i varor.
När jag sen står där och plockar i  våra varor i kassar, står paret bredvid. Gubben frågar tanten vad det var som krånglade. Då hör jag tanten säga nåt om kärringjävel och ta nån annans bonus sådär, ja det ska jag göra nästa gång jag handlar. Kärringen trodde alltså att mamma gjort det där med flit!
Egentligen var det väl inte mamma som gjorde bort sig så mycket. Det var ju snarare tanten som surna till sådär, tillochmed kassörskan tyckte hon var jobbig, trots att det var mamma som var anledningen till allt. Hu, usch för sura kärringar! 

3. Efter atterdags åker vi till Elgiganten. På Elgiganten ska vi köpa min mobil, och så ska vi lämna tillbaka Josses boxer till tv:n för den har gått sönder. Jag och mamma går till inlämningen för bytessaker, alltså där vid ingången precis när man kommer in på elgiganten.
Mamma förklarar vad det är som är fel med boxern och killen som jobbar där får boxern och går för att själv kolla felet.
Efter en stund kommer han tillbaka och berättar att han inte fått igång den alls, han tror att det är fel på fjärrkontrollen. Sen ser dom att det är fel fjärrkontroll! Mamma har tagit fjärrkontrollen som går till Josses tv. Mamma ursäktar sig och ber att få återkomma en annan dag, när hon har med rätt fjärrkontroll.
När vi sen har köpt min mobil så ska vi hämta ut den på samma ställe som vi lämnade boxern, och självklart står samma kille där när vi kommer dit. Vi får mobilen, och precis innan vi ska gå så säger han lite skämtsamt: - Kom ihåg rätt fjärrkontroll nästa gång!

Efter dessa små missöden åker vi hem. Jag lycklig över min nya mobil, mamma glad för att denna dag äntligen är över..


På kvällen var jag jätteduktig däremot. Man kan ju tro att jag låste in mig på mitt rum och lekte med min nya mobil hela kvällen, men nej de gjorde jag inte!
Jag var faktiskt ute och sprang. 2km faktiskt. När jag kom tillbaka från min varma joggingtur var jag så sugen på o bada. Då får jag se vår stora nyköpta pool som ingen tidigare badat i. Jag får nån konstig knyck, springer in i huset för o hämta badkläderna, skriker till familjen att nu jädrar ska det badas!
Sen springer jag ut och hoppar i poolen. Riktigt skönt var det! 22 grader, vilket kanske är lite kallt för en pool men alldeles perfekt när man varit ute och sprungit.
Efter mitt poolbadande skulle mamma ut och gå samma runda som jag nyss sprungit, så jag drog på mig kläderna igen och gick med mamma de 2 km igen.
Mycket motion vilket var riktigt skönt, och det underbara vädret gjorde inte saken sämre direkt :-)

  

Fredag:
Igår var det då studenten. Vilket toppenväder för alla studenter! Mindre toppen var det för min nacke efter några timmar i solen :-S 
Var inne för att se kusin Ida och fick vänta ett bra tag. Hon kom ut som klass 28 så vi hann se många andra innan. Allt var jättefint och så, men guu vilka pinsamt dåliga tal det hölls! Hörde max 3 bra tal, resten var svordomar och bla bla bla bla... Bäst tal var iaf Nv3mv tror jag dom heter. Har iaf haft samhällskunskap med dom i år. Talaren kom upp på scen iförd endast kalsonger. Han börjar berätta att han haft mardrömmar om att han skulle stå på scenen på studentdagen iförd endast underkläader och ha glömt bort talet. 
- Men haha talet har jag inte glömt, sa han och tog fram ett papper. 
Sen höll han väl inget genomtänkt och bra tal direkt, men iochmed att han kom upp i bara kalsonger så stack deras klass ut från mängden och blev lite roligare. Dessutom svor han inte ens hälften så mycket som dom andra klasserna.  

Innan vi åkte till stan så var vi och hämtade Josse i romaskolan (där även jag gick i högstadiet). Vi skulle dessutom lämna kryddor till min kusin Viktorias klass.
Hjälpte till och bära in kryddorna i skolan, och då träffade jag Göran, min gamla musiklärare!
Han är den bästa lärare jag någonsin haft och det var så kul och träffa honom igen :-)
Saknar hans lektioner ibland när vi sitter och tråkar igenom Gunnars (min nuvarande musiklärare) ibland väldigt tråkiga och oplanerade lektioner..

På fredagkvällen fick jag hoppa över träningen för att åka till min mammas moster som fyllde år. Hade trevligt med kusinerna hela kvällen så det blev en kul fredagkväll :-)

Lördag
Har icke hänt nåt roligt hittills, mer än att jag har en konstig geting som väcker mig varje morgon genom att flyga in genom mitt öppna fönster och börja surra som en dåre fram tills jag går upp och hjälper honom ut igen. Märkligt! och det är samma geting är jag nästan säker på. Han har flugit in i mitt rum och surrat runt vid fönstret varje sovmorgon jag haft denna vecka! Imorse kollade jag vad kolckan var när han flög in, 07.23 stod klockan på..

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på i helgen.. Har ingen fotboll, matchen blev flyttad till Måndag istället för söndag så.. Men ska hålla på med "gurkpyssel" i slite imorrn med laget. Undrar egentligen vad gurkpyssel innebär egentligen?! jaja de lär väl visa sig..

Pusspuss på er!


Kommentarer
Postat av: Mattón

Åh, herregud, jag dör av magkramp! Stackars din mamma, men killen på Elgiganten fick åtminstone en roligare dag...;D

2007-06-09 @ 15:43:53
Postat av: elin

haha herregud!! snygg mobila du!

2007-06-10 @ 14:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback