Exakt 2 veckor kvar till Sommarlov

Åhh vilken soft dag jag haft!! :-) Hade bara 2 lektioner idag som var gympa, och engelska där vi bara skulle se klart en film som för övrigt var skitkass! så jag valde att stanna hemma istället. Sov till halv 11, vaknade och mådde som en prinsessa :-) Dagen har sen varit väldigt lugn. Sett lite på tv och film, spelat lite piano, sovit lite mera :-) det är ju ungefär vad vädret har haft att erbjuda en sån dag som denna.

18-åringen
På måndag fyller Louise 18 år så igår var jag på tårtkalas hos henne :-) Vi åt asgod tårta!!! det var en chokladkladdkaka med smält after eight choklad över och så grädde och cocktailbär till det. Hyper gott var det! måste få receptet Louise ;-)  Hon fick en stor rund gosedjurs-ko av mig, Elin, Wenke och Matilda som vi raskt döpte till Lousie-Junior och så fick hon lite blandgodis från coop som vi slog in så fint i presentpapper :-D hade en jätte trevlig eftermiddag iaf och gick mätt och belåten därifrån sen.

Scenisk gestaltning A
Så var det de sista föreställningarna av vårt sceniska gestaltning projekt igår också. Först var det premiär för "Kamalas längtan" på förmiddagen. Sofia vår lärare dök icke upp, hennes två söner hade blivit sjuka så hon kunde inte komma. Så vi elever fick själva sköta hela föreställningen själva och jag blev mäkta imponerad av hur bra vi faktiskt löste det! På kvällen var det både "Kamalas längtan" och "En midsommarnattsdröm" som skulle spelas en sista gång. Det gick bra trots att Sofia inte var med och det enda som blev lite fel var när jag och Matilda missförstod med ljuset lite på slutet när skådespelarna skulle "avtackas", men det var nog ingen fara.. Så nu är denna mycket jobbiga kurs över och jag är så lättad! 

Football
Ikväll hade vi gothem-gänget träning. Vi var bara 6 st men vi hade skojsigt och tiden gick fort. Så blev jag erbjuden att vara med och spela med DALHEM imorrn! Eller förmodligen ska jag nog inte spela, bara om Fia-lotta skulle till o skada sig.. Men ändå, att få vara med i laget är ju bara det en ny erfarenhet man kan ta med sig sen. Så det ska bli lite kul tycker jag,min första match i div. 3 :-) Matchen är mot Segeltorp på Dalhem IP 16.00

Ha det gott alla människor, om exakt 2 veckor är det sommarlov! wiee*

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback