Dripp Dropp

O regnet de bara öser ner... la la la la...

I två dagar har de regnat nästan konstant och jag tycker de är skitbra!

Tack vare regnet har jag gjort en massa bra saker dessa regniga dagar.. Eller två bra saker iaf :-D

När jag igår vaknade av smattrandet mot fönstret fick jag helt plötsligt för mig att jag skulle städa.
Jag har inte städat rummet på månad och det såg ut som ett bombnedslag ungefär.
Gjorde ett försök att städa till midsommar eftersom det skulle komma så mycket folk. Men vädret var ju så fint och fotbollsskolan tröttade ut mig, så det hela slöt med att jag låste mitt rum när alla gästerna kom på midsommar.
Men igår var det som att regnet gav mig ett tecken. Ett tecken på att jag skulle städa!
Och eftersom regnet sa att jag skulle städa, så gjorde jag det, och det gick jättebra och blev riktigt fiint faktiskt. Jag tillochmed skurade golvet, vilket inte händer alltför ofta.

Idag vaknade jag återigen av smattrandet mot fönstret.. Eller ja vaknade snarare av att min gamla mobil ringde på nedervåningen. Lillsyrran svarade. Senare fick jag reda på att det var en 08 som hette Larry som ringt fel.
Tack 08-Larry för den sovmorgonen!

jaja iaf, så bestämde sig jag och Josse (syster)  för att vi idag skulle ha en bakdag. Hon orkade baka chokladbröd sen gick hon och la sig, eftersom hon vart uppe och plockat jordgubbar sen kl 6. Tråkmåns!
Så jag fick fortsätta baka själv.
Hittills har det blivit:
ca 60 brända chokladbröd
45 tjocka schackrutor
29 kafffebullar (som jag faktiskt blev riktigt nöjd med)

Funderar nu på om jag ska baka nåt mer... Vi hade planer på att åka in till stan idag och kolla på presenter till Josse som snart fyller år (yeeahh grattis), men med den sömntutan så lär vi nog inte komma in till stan denna dag.

Nej nu ska ja äta.. Tessan (syster) har lagat mat (!)

Pusspuss


Kommentarer
Postat av: elin

hehe det var på tiden bello att städa rummet, haha näe skoja me dej, mitt rum ser nog värre ut än vad ditt gjorde.
låter kul det där med bakdag!
jag är överaskad att tessan har lagat mat, bra gjort av henne!
KRAM!

2007-06-27 @ 18:18:24
Postat av: ewelina

neeej isabelle det är muffins du ska baka!!! :)

2007-06-29 @ 13:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback