Regnet det bara öser ner...

Dripp, dropp, dripp, dropp, osv.....

Ja han däruppe fortsätter pissa ner på oss. Att det aldrig tar slut! Han måste ha en enorm blåsa alltså..
Nu vill jag ha sol. Jag vill ha varmt och skönt och åka til stranden, där jag kan ligga o sola o bada hela dagen lååång!

Jag är blöt...
Jag kom precis hem från träningen. Vi har varit på p18 o orienterat ikväll. Jag, Emelie och Jossan kom tvåa denna gång :-D och det trots att vi sprang sämre än förra gången när ja och emelie sprang, och då kom vi trea.. Vi är duktiga    :-D
Men nu vill jag duscha.
Det går inte. Det är för kallt.
Jag tycker att NÅGON i denna familj kunde ha gjort eld innan jag kom hem så jag kunde få duscha me en gång när jag kom hem. Men nej nej..Här får man minsann fixa allt själv... suck*
Så nu sitter jag här blöt och kall och väntar på att pannan ska bli tillräckligt varm för att jag ska kunna duscha.

Igår var jag på släktträff. Alla pappas 3 bröder var hemma hos farmor och farfar och alla kusinerna var där + lilla kusinbarnet Emina :-)
En trevlig eftermiddag och kväll blev det.
Gillar faktiskt dom här släktträffarna. Det har blivit lite som en tradition att vi (farmor,farfar och de 4 sönerna med familj) varje sommar samlas en dag/kväll hos farmor och farfar, när pappas äldre bror som bor i Gävle är hemma på ön. Så grillar vi, umgås och har det trevligt.




image39
Fick sån lust att sätta in en bild på denna lilla krabat.
Det är min kissekatt, Bromza.
Visst är han ståtlig! En riktig fotomodell ser han ut att vara på denna bild :P
Idag har han dock inte gjort några modelljobb alls. Han har legat och sovit i sackosäcken precis hela dagen. Han är inte heller nån direkt regn-älskare...


Nu ska jag förhoppningsvis duscha.

Ha de!

Pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback