Jag gör slut!

Kenna kenna!

Idag har jag suttit vid datorn, sett på tv, lagat mat, städat våra äckliga badrum och varit ute o joggat. Som ni märker har icke något särskilt spännande hänt idag och inget värt att skrivas mera om i denna blogg.
Därför tänker jag berätta om en film jag såg igårkväll innan jag skulle gå och lägga mig.

Filmen jag såg var "The Break Up" en amerikansk romantisk komedi. Jag har lånat den av Wenke som dissade filmen totalt o tyckte den var väldigt tråkig för att vara komedi. Jag håller med nu efter att ha sett den, men de var ändå nåt me filmen som gjorde att jag låg o funderade på den låångt efter att ja sett klart den o gått o lagt mej igårkväll (måste lära mig att inte se film precis innan jag ska lägga mej o sova). Jag har blivit en sån där som vill analysera filmen när jag sett den, jobbigt men så är det bara...

Filmen var iaf väldigt...va ska man säga.. sorglig, för att vara komedi. Det handlar om ett par som lever tillsammans i en lägenhet. Mannen som heter Gary (spelad av Vince Vaughn) är ganska lat och inte särskilt ordningssam, medan kvinnan som heter Brooke (spelad av Jennifer Aniston) är raka motsatsen.
Efter en släktmiddag råkar paret i gräl och det hela slutar med att Brooke gör slut. Sen börjar bråket...
Ingen av dem vill flytta från den gemensamma lägenheten och däför bor de kvar båda två (fast nu som singlar och rumskamrater). Och dom bråkar hela tiden! 
Brooke börjar dejta andra män för att försöka få Gary svartsjuk och därför bättra på sej och ta henne tillbaka. Gary i sin tur försöker me liknande metoder.
Det låter ju som att det skulle kunna bli riktigt kul o se hur de försöker me alla möjliga knep att göra den andre svartsjuk, men de hela känns mest sorgligt.
Det var inte många ggr jag skrattade i denna komedi ska jag säga!
Jag vet inte vad det är som gör att det inte blir roligt. Kanske är det så att det är väldigt svårt att skämta om skilsmässor. Fast ändå... Det finns ju betydligt värre saker som man lyckats skämta om. Död lyckas man ju skämta om. Se i "fyra bröllop och en begravning" t.ex. en riktig komedi klassiker ju..
Nej jag vet inte vad det är.. Fast drama skulle jag inte heller riktigt vilja kalla filmen för. För så tragiskt var det faktiskt inte.. Hmm...
Men trots alla mina funderingar och det uteblivna komiska i det hela, så gillade jag filmen. Speciellt slutet tyckte jag om. Det var inte ett sånt där typiskt amerikanskt lyckligt slut som det lätt blir i såna filmer, där dom tillslut får varann i sista sekund och återförenas inför en stor folkmassa som jublar och applåderar (jisses alltså). Nej, utan i denna film är det ett sånt där bra öppet slut. Lagom öppet slut. Man kan få bestämma själv hur lyckliga dom ska få bli :-)


Ja detta var mina funderingar om denna film.. Nu ska jag sätta mej i tv soffan o va lite social me resten av min kära familj.

ha de bra!

Och trevlig helg förresten! Nu när man har sommarlov och inget sommarjobb så blir faktiskt alla dagar som helg nästan... Lite tråkigt i längden kanske, men man ska inte klaga..

Pusspuss

image38


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback