Gotland Just Nu, Loppis, läger & övningskörning

Hallojsan!

Nu vart de ett bra tag sen sen jag skrev sist, men de har vart mycket dom senaste 3 dagarna.
Veckan började med att jag mest gick runt här hemma och klagade över vilket hopplöst tråkigt liv jag hade.
Ett liv utan några som helst händelser.. Men i fredags förändrades det en aning.

I fredags tog jag bussen in till stan kl 10. Det var nämligen dags för den årliga tidningsutdelningen av "Gotland Just nu" som fotbollslaget ska dela ut varje år för att få annonser i gotlands tidningarna. 4000 tidningar skulle delas ut på stan på 2 dagar. Vi lyckades faktiskt dela ut närmare 3000 tidningar på fredagen, vilket gjorde att dom som delade ut på lördagen fick ett väldigt kort pass.
Nå vidare kul var de väl inte direkt, men de blev lite roligare när man stod me lagkompisar :-)
Strax efter 4 gav vi upp. Då kom pappa o hämta mej på Willys där jag hade stått o delat ut tidningarna.
Sen åkte vi hem till pappas mormor som fyllde 96 år (!) En riktig cool tant är va hon är!
Där fikade vi lite o sen åkte vi hem. På vägen hem körde jag, och fick för första gången köra i rondeller, närmare bestämt 3 st. Det gick bra, o inte var de mycke trafik heller :-)
Hemma firade vi pappa som också fyllde år, dock inte 96 utan 43 år.

I lördags var det upp tidigt igen för att bege sej till Dalhem IP och den årliga loppmarknaden. Jag har sluppit undan den de 2 senaste åren eftersom ja spelat för gothem, men i år gick det inte.
Vårt lag ansvarade fär hamburgergrillningen och den övriga kiosken. Jag hade väntat mej att det skulle bli en lugn dag där bland hamburgare och läsk, men så blev inte fallet.
När jag kom dit var jag utsedd till att ansvara för kaffe och sallad, men när folket började komma var man plötlisgt utsedd till allt i princip.
När loppisen väl öppnade så hade gamlingarna i laget åkt hem och kvar var vi väl en sådär 5 st + Claes (tränare) och Nybbe (materialare) som skötte grillen. Vi 5 fick sköta betalning, kaffe kokning, loppis prylarna, hamburgertillbehören, ja allt utom grillningen fick vi sköta. Och folket srömmade till ordentligt o kön var aslång o de blåste o röken från grillarna gjorde en alldeles tårögd och hes. Det blev riktigt jobbigt där i nån timme, men tillslut började de strömma av och resten av tiden (fram till kl 2-3) blev väldigt lugn.
När vi plockat ihop allting efter loppisen åkte jag me en i laget till stan och GFF. Där samlades hela laget för att gemensamt åka på läger.
Vi blev upphämtade me buss körd av en av tränarna och sen bar det av mot tofta. Ingen av oss hade en aning om innan vart vi skulle. Allt var planerat av våra tre tränare och dom ville hemlighålla allt.
Men tofta bar det av mot iaf, och vi blev körda till toftastrand.
Där blev vi indelade i 4 lag som nu skulle bli våra mångkampslag. Jag var lagledare i mitt lag som förutom mej själv bestod utav Moa och Jenny. Första grenen blev fotboll i tvåmottvå-spel. Planerna var uppritade i sanden och det var riktigt kul! Alla möttes i 2x2 min matcher, och mitt lag vann den lilla turneringen :-)
Efter det badade några av oss. Det blåste och var ganska kallt men efter att man spelat fotboll där på stranden var det asskönt att svalka sej i havet. Vågorna var jättehöga och det var jättekul o bada :-D
Efter badandet fortsatte färden vidare söderut. I bussen fick varje lag ett papper me 12 kluringar på som skulle lösas under vår vistelse på lägret. Dom var också en gren i mångkampen.
Frågorna såg ut ungefär såhär:
Du har tre stängda påsar med kulor i. I en påse är alla kulor blåa, i en är alla kulor röda, i en påsa är kulorna blandade röda och blåa. Varje påse har en etikett som talar om vilken färg kulorna i påsen har, men nu har alla etiketterna hamnat fel. Du får endast ta upp EN kula ur en av påsarna och utan att kolla i påsarna för att kunna sätta etiketterna på rätt plats. Hur gör du?
Såna sjuka frågor skulle vi besvara...
Bussen stannade i Levide. Levide idrottsplats och bygdegård. Där skulle vi övernatta.
Det var jättefint där faktiskt. Vi bodde i små stugor, ungefär som gillestugor, me 6 bäddar i varje stuga. Mitt lag sov med lag röd. När vi alla kommit på plats i våra stugor var det dags att grilla. Vi var alla jättehungriga och det tog inte lång tid innan vi alla fått i oss hamburgare, korv, kött o potatis.
Lite senare var det dags för gren nr 3 i vår mångkamp.
Det var dags för lite varpakastning.
Den grenen förlorade mitt lag (och det ganska stort) men kul var det :-D
Efter varpan gjorde vi gren 4. IQ-testet...
IQ-testet gick ut på att vår tränare ställer Ja och Nej frågor till en person i taget. När man får frågan gäller det att på mycket kort tid svara, och man ska svara tvärtemot de rätta svaret. Så får jag frågan: Är sverige ett land? ska jag svara NEJ och de blir rätt svar och då får mitt lag 1 poäng. Den grenen kom mitt lag 3:a i. 
Sen var det fritt resten av kvällen. Vi spelade lite kort sen gick vi alla o la oss. 

På söndagen var det upp kl 8 som gällde. Jag hade sovit skitdåligt för det var så jäkla varmt i den där lilla stugan.
Vi åt frukost och sen var det dags för några grenar till i mångkampen innan vi skulle köra ett lättare träningspass. 
Den första grenen för dagen, gren 5.
Den gick ut på att ett lag i taget, fick en resväska fullapackade med Björns (tränare) gamla kläder. Dom skulle man klä på en av sina lagkamrater, sen skulle den påklädda personen ta resväskan och springa fram till en kon (ca 10 m) där skulle den slänga av sej alla kläderna, lägga ner dom i väskan igen och springa tillbaka till dom andra lagkamraterna igen, där var det dags för nästa person i laget att göra samma sak. Detta gick på tid. Åh guu va kul de såg ut när alla sprang me alla dessa allt för stora kläder på sej. Det var ett par stora jeans med skärp, en skjorta, en skarf, en stor gammal pilotmössa eller nåt sånt, i skinn, ett par kängor i stl 45 nånting och en stor gammal armé rock av nåt slag, och till det ett svårknäppt skärp.. Vi vann den grenen :-D
Sen gjorde vi gren 6. Den är svårförklarad men den gick typ ut på att man möttes två lag i taget. Man skulle springa en raksträcka på några meter mittemot varandra. I mitten av sträckan fanns en kon som man skulle ta och springa tillbaka till sitt bo (där man börjat springa) med. Den som inte fick konen kunde slå den andra som hade konen på ryggen innan den hann in i sitt bo och då fick den andra istället konen. Ja de va jättekrångligt och svårt, men vi kom tvåa i den grenen.
Sen tränade vi i nån timme, sen dusch och sen begav vi oss till hemse för att äta. Vi åt på nån restaurang där och det var riktigt gott :-) Sen handlade vi godis och frukt på ICA, sen bar det tillbaka till Levide igen. Där fick vi vila en timme ungefär och packa ihop våra grejer samt städa ur stugorna. Sen samlades vi inne i bygdegården där vi gjorde den sista grenen, gren nr 7, nämligen "snabbis". Den gick ut på att varje lag fick ett papper som det stod olika sporter på. Sen fanns det olika termer till de olika sporterna utspridda bredvid. Man skulle då para ihop termerna med rätt sport och det skulle göras på tid. 2 min. Vårt lag förlorade för vi var för sega..
Sen skulle kluringarna redovisas. Vårt lag förlorade ganska stort om man säger så :-S
Nu var hela mångkampen avslutad och vårt lag slöt på en tredjeplats. Lite surt tyckte vi att det var, för vi hade legat tvåa hela tiden, men så förlorade vi allt på kluringarna och "snabbis". 
Efter prisutdelning i mångkampen åkte vi till Fardhem IP. Där skulle det spelas träningsmatch mot KIK/FG. Vi i gothemgänget skulle egentligen inte va me o spela eftersom vi har seriematch ikväll, men dom hade dåligt me folk och vi blev tvugna att va me. Jag fick spela från start på min ytterbacks plats och spelade hela matchen. Det vat första matchen jag spelat med Dalhems div. 3. Det var kul, men tempot är så jäkla högt hela tiden och man måste vara så snabbtänkt, vilket jag inte är van vid... Efter matchen var jag helt slut! Vi duschade sen åkte vi in till stan och därmed var lägret slut. Det blev ett jättekul läger tycker jag. Lite tråkigt bara att det var så några från vårt gothemgäng som kunde va me...
Man känner iaf att man har fått lite bättre sammanhållning med div.3 spelarna nu iaf :-)

Pappa hämtade mej vid bussen och då fick jag köra hem. Vi körde först lite inne i stan, för det har jag aldrig gjort förut., och det gick ganska bra :-) Det var kul iaf.

Idag har jag sovit till halv 12 och det var asskönt!
Snart ska jag på min första kör-lektion!
Hjälp hjälp, nervös nervös..
Sen är det match i stenkyrka kl 19.00. Match mot VSB. Senast blev det vinst med 15-0. Undrar va de blir ikväll..

Nu är jag impad av de som orkade läsa hela mitt inlägg. Märkte att de blev väldigt lågnt :-S
Men de har hänt så mycke o ja ville berätta om lägret så.. O de var ju faktiskt ett tag sen jag skrev ett riktigt lågnt inlägg..

Ha de bra!

pusspuss

Kommentarer
Postat av: elin

Låter som du har haft det jättekul!1
Salnar dej gör jag,
har inte gjort ngt på skitlänge, känns som det iaf.
om jag hade kommit ihåg att ni spelat ikväll så skulle jag kommit och sett er match, för jag slutade tidigt idag. Vet du, nu e de bara 4 dagar kvar att jobba på det där stället. :)

2007-07-30 @ 20:20:16
Postat av: elin

sorry, asså jag slanar inte dej, utan saknar! :P

2007-07-30 @ 20:21:35
Postat av: Jag

Jag glömde påminna dej också, men de var inte så kul väder o då förstörs tjusningen me fotbolls-tittandet ;P
Slanar dej me elin, heheh
Gu va bra! då kan vi ju leka varje dag sen om 4 dagar :D
pusspuss

2007-07-30 @ 22:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback