Dårar i Svarthäll

Min syster fyller år idag :-D Grattis Josse!
16 år.... shit va tiden går fort..
Hon får börja övningsköra nu, så framöver lär det bli slagsmål framför ratten ;P

Idag har jag nog slagit rekord..
Rekord i tidig uppstigning på sommarlovet 2007.
Kl 7 var jag tvungen att kliva upp!
Mamma skulle nämligen o jobba och vi skulle hinna sjunga för Josse innan dess, så det var bara att pallra sig upp de.. Men nu är jag faktiskt ganska pigg, men lär väl slå om inom nån timme..
Kom på nu att jag gått upp tidigare än 7 en dag på detta sommarlov faktiskt. Det var i lördags när vi skulle "gurkpyssla" me laget i slite. Kl 06.30 gick jag upp då :-S

Igårkväll var jag på stranden i svarthäll tillsammans med familjen, mormor & morfar, och kusinerna från mammas sida. Det blev en kväll vi alla sent ska glömma.
Vi kom dit ca halv sju (på kvällen alltså), solen sken och det var väldigt mysigt.
Men vi hann knappt vara där en halvtimme förrän solen går i moln och mörka moln lägger sig över oss på himlen. Trots de oroväckande mörka molnen så fortsätter vi grilla och så småningom sitter vi alla i våra brassestolar och äter korv och hamburgare, förutom Tessan och Vickan som slängde (okej tappade då) sin korv och hamburgare på marken, onödigt tyckte jag och det tyckte dom nog med för dom tog varsin ny som sen hamnade deras mage och inte i sanden. Iaf..
När vi då sitter där så kommer det vi alla befarat, nämligen regnet. I början droppar det bara lite och pappa lugnar oss och säger att "de där molnet ä´så litet, de lär va borte om 5 minuta´". Efter att han sagt det kommer stora droppar och det blir nästintill spöregn.. Men tuffa som vi är så sitter vi kvar. Övriga strandbesökare ( 2 sällskap) sprang till sina bilar och ett sällskap sprang in i sin båtbod som dom hade där.
Vi tuffingar, eller dårar kanske är mer riktigt, vi hämtade våra två paraply vi hade i bilen, några hade regnjacka, resten skyddade sig med vad som fanns- handdukar, filtar, liggunderlag.
Men hör och häpna, min pappa fick rätt! Efter 5 minuter var det mörka molnen väck och solen började titta fram. Jippie sa vi och plockade fram badkläder. Jag kom aldrig att bada. Jag hade fått nog med vatten, men systrarna och kusinerna badade :-)
Efter badandet fikade vi och fick se världens finaste solnedgång med en klarröd sol. 
Därefter åkte vi hem nöjda och glada, och en aningens blöta.

Jag övningskörde både dit och hem förresten. Det gick faktiskt riktigt bra tyckte jag, med undantag från när vi skulle åka hem och jag skulle göra en liten backstart. Det bara misslyckades hela tiden, och inte blev det bättre av att jag hade publik som bestod utav min mormor och morfar samt min morbror och hans familj då..
Men efter några försök kom jag slutligen därifrån.
Pappa var handledare för mej för första gången, och det kändes bra. Han blir inte lika stressad i pressade situationer som mamma lätt blir.
Vägarna som vi åkte till och från svarthäll var alldeles utmärkta att övningsköra på. Mycket slingriga vägar som mest gick i 70, så man får träna mycket på att växla ner, bromsa in vid möten och så..
Vad vi i familjen kom fram till efter denna bilresa blev dock att jag behöver träna mycket på backstarter.

Nu ska jag umgås med födelsedagsbarnet litegranna :-)

Ha de bra!

pusspuss

Här är lite bilder från svarthäll:

     
Innan regnet        Vickan med paraply      regn, regn 

    
Jag = blöt = sur                              Innan våg slår mot land

   
Fötter              Solen!                   Badisar           

Kommentarer
Postat av: Josse

vad mysigt vi hade igårkväll dah:).. o grattis till mig själv förresten:D

2007-07-18 @ 10:39:07
Postat av: elin

haha!!
grattis josse i efterskott!

2007-07-20 @ 10:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback