Blåbärsskogen

Heej!

Idag har jag och min kära familj vart på söndagsutflykt till Grynge.
Det hela började med att mormor och morfar för några dagar sedan var och plockade blåbär i Grynge. Dom fick ihop hela 10kg, och då fick mamma för sig att vi också skulle åka o plocka nån dag.
Den dagen blev idag.
Mamma tog med sig hela familjen, packade en fikakorg och sen drog vi. 

Jag övningskörde dit. Det var första gången jag körde med bilen full av folk.
Man kan väl säga såhär att min bilkörning går framåt sakta men säkert..Eller  väldigt sakta och mindre säkert snarare... Ahh! det känns som om det kommer ta år och dar innan jag kommer lyckas ta det där jäkla körkortet!

Iaf.. Vi körde in på en liten skogsstig där i Grynge nånstans och sen var det bara att börja plocka.
Det var verkligen fullt me bär!
Efter blåbärsplockandet och fikapausen åkte vi ner på stranden för att ta ett dopp i havet.
Det doppet uteblev dock. Vi doppade fötterna och höll på att förfrysa. Tyckte mig minsann se ett gäng isbjörnar simmandes längre ut....
Isskallt var det och blåste som tusan så då bestämde vi oss för att åka vidare.
Vi åkte till sysne-fiskbutik (tror jag att de va iaf) där vi köpte flundror, makrill och lax som sen blev våran kvällsmat. Sen åkte vi hem (jag körde).
Det blev en riktigt trevlig dag med familjen :-)

    
 Blåbär!                     Såhär mycke blev de tillslut, ca 6kg     

                        
  Såhär fin blev man om händerna efter plockandet   
                     
   
Kaallt,                  blåsigt,              men soligt :-)

 
Imorrn kommer Elin hem från arrvika :-D yeeah!
Hon har vart på arrvika-festivalen och av de sms hon skickat har jag förstått att hon haft/har väldigt skoj, så nu när du kommer hem hoppas jag att du har mycket att berätta för mej Elin! ;-D

Ha de gött!

Puss o godnatt!


Kommentarer
Postat av: Elin

Jaa nu e jag hemma! :)
Jag ringer imorgon!
Kramkram!

2007-07-18 @ 01:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback