Blää för gurkor!

Jag är helt slut!
Uhh.. Har vart o gurkpysslat för andra gången idag med laget. 
Vi höll på i 5 1/2 timme!!!
Från kl 8 till halv 2 stod vi i ett varmt (36 grader) växthus och sopade upp gurkskräp.
Ahh.. Anledningen tll att de tog så lång tid var för att vi blev så några. Blir nästan lite irriterad att fler i laget inte ställde upp. Jag förstår vissa som verkligen var tvugna att jobba, men resten... I måndags på träningen var det stora diskussionerom vilken dag vi skulle ta de här. Tillslut kom vi fram till att lördagen var bäst för då kunde dom flesta (vilket under veckans lopp måste ha ändrats väldigt mycket). 
Sen var de det här med tiden.. Några tyckte att vi skulle ta det tidigt på morgonen för att det blir så varmt i växthuset sen senare på dan. Därmed bestämdes det att vi skulle börja kl 8 på lördagmorgon. De som föreslog denna hemska tid var förresten inte med idag...
11 (10 senare när veronika blev tvungen att gå) st plus våra 4 tränare blev det. Om fler hade kommit hade vi kunnat bli nästan dubbelt så många. Men nu var det jobb, stångaspelen, bröllop, bortrest, påkörd kattunge, några som inte hörde av sig överhuvudtaget (!) m.m. som gjorde att så få kunde komma..
Suck suck... Men pengar till laget fick vi för det iaf...

Nu måste jag få hoppa över till nåt annat..
Jag har vart värsta aktiv denna vecka. Det här har jag åstadkommit:
måndag: fotbollsträning
tisdag- onsdag: tog jag faktiskt ledigt efter de tuffa träningarna veckan innan me fotbollen.
Torsdag: bakade till Josses födelesdag (18 juli) hela dagen. Bakade massor och hade fullt upp så jag satt inte en minut ens på 4 1/2 timme (!) Sen hade jag ätit så mycket smet och deg så jag blev tvungen att ut o springa lite. Sprang 6 km :-D
Fredag: Städade hela huset på dagen. På kvällen gick jag till Micka (3-4 km) sen var vi ute o sprang 5 km. sen gick jag hem.
Idag: Har redan nämnt vad jag gjort. Denna städning tog på alla små krafter som fanns kvar, och nu behöver jag vila för att återhämta mig.

Ikväll är det 30-års fest hos pappas kusin. Vet inte om de kommer bli sådär fantastiskt kul, men kul o träffa kusinerna iaf :-)
Imorrn och på måndag ska jag sova sova sova, ihopp om att va helt återhämtad på tisdag... ;P

Så hej o goodbaj för ett tag!

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: wenke

jag jobba faktiskt.. vi fick jobba över 1.5 timme så vi va inte färdiga förän kl 17.. segt som tusan.. men men.. nu e ja helt slut..
men de va ju synd att de inte va så många som kom.. men vem hade en kattunge som hade blivit överkörd?
puss

2007-07-14 @ 21:09:06
Postat av: Jag

Ja jag vet att du jobbade wenke, och du behöver inte ta åt dej. Det var snarare vissa andra som hade andra bortförklaringar som jag riktade mej åt. Förstår det, men nu är du ledig några dar va!? :) Det var fridas kattunge som blivit överkörd.. Hu stackare, hon o hennes djur.. Pusspuss

2007-07-15 @ 13:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback