Bättre sent än aldrig, som man säger...

heeej!

Sitter o hoppar på stolen!
vet inte varför jag är så uppåt. Var och tränade ikväll och blev ganska trött efter men ändå är jag så pigg. har massor av överenergi som bara vill UT!
Sitter o babblar me Matilda nu lite över msn, o förhoppningsvis skriver jag av mig all överenergi me henne hehe*

Har haft två väldigt roliga dagar annars.. där matilda vart en stor del i det hela faktiskt! ;-D
Det var ju så att jag, elin o wenke inte firat matildas födelsedag än... Men i tisdags blev det av.
Vi började födelsedagsfirandet i stan på tisdag-förmiddag. Vi gick runt lite på stan, kolla i affärer. sen gick vi o åt på ringduvan, snackade o hade de trevligt några timmar :-) sen gick vi lite till, o lite till, o lite till.... Sen var våra ben så trötta så då gick vi till macedonken o åt lite glass. Jag fullkomligt AVSKYR mc donalds hamburgare och annan mat, men jag älskar deras glass me chokladsås.. riktigt yamie!
Tillslut blev klockan iaf halv 5 o då kom mamma som skulle köra hem oss till mej. Men först handlade vi lite på coop..
När vi kom hem efter ha vart en sväng hos wenke, fick matilda sina presenter av oss. Presenterna var VÄL GENOMTÄNKTA ska jag bara säga. 
Hon fick:
1. Hängmatta.
anledning: Matilda älskar att inte röra på sig och läsa böcker. I en hängmatta slipper man röra på sig (möjligen röra armen en aning om man vill puffa lite fart på den) dessutom är den alldeles utmärkt till att läsa böcker i.
2. Flugsmälla.
anledning:Av gammal erfarenhet vet jag att flugor och andra insekter älskar att reta slappande människor i hängmatta, då kommer en flugsmälla väl till pass...
3. boken: 25 myter om träning.
anledning: Som tidigare sagt så hatar matilda all form av träning och motion och försöker komma me undanflykter jämt, men med denna bok kan hon nu inte komma undan.. mohahaha ;-P

Hehe nu låter de som om vi är jättehårda mot matilda o försöker tvinga henne att träna o röra på sig. men så hemskt är de inte.. Det är bara ibland när vi vill gå en promenad eller så som vi är på henne lite ;-D

Efter presentutdelningen lagade vi mat. Det blev Elins vegetariska tacopaj som var super god!!!
Sen såg vi film och åt maräng-swiss (enkelt  ord att skriva, desto svårare att uttala)
Det blev vääldigt sent, mycket pg.a av att vi valde att se några avsnitt fraiser efter allt filmtittande, vilket resulterade i att vi somna vid 4 på morgonen. Eller rättare sagt jag somande vid 4. dom andra två (wenke hade åkt hem) däckade redan vid 3-halv 4.. :-P
Sov sen till 12 ungefär. Gick upp och åt frukost, snackade lite, spelade fia me knuff (jag vann wiiee*) o lite kort. Sen gjorde vi pasta-sallad, åt det och sen bar det av in mot strandgärdet och tiljans talanger :-D Träffade Elins kompis Sandra som hängde på o även emma o wenke dök upp :-)
Måste bara säga att tiljans artister ökat i klass, verkligen!
Shit, verkligen jätte duktiga allihop.. Var väl nån jag tyckte mindre om, men alltså inte mycket falsksång här inte!
O vinnaren i den äldre klassen, Wille, tyckte jag var skitbra verkligen! vinnarna i den yngre gruppen var väl helt okej, men de fanns andra som jag tyckte var bättre faktiskt.. Efter tiljans skildes vi åt och åkte hem..
Två jätteroliga dagar blev det och hoppas matilda blev nöjd med vårt födelsedagsfirande :-)

Pusspuss!

Kommentarer
Postat av: elin

haha ja, jag tycker vi är bäst på presenter till matilda, väl genomtänkta, det är då det är roligt!! :)
det var schyssta dagar och jag hoppas det sker fler gånger i sommar!
kul att ni tyckte om pajen, för ni kommer inte komma undan med fler vegetariska rätter från mig. ;P

2007-07-06 @ 01:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback