Badis!

Sitter här vid datorn och lyssnar på Peter Settman som sommarpratare på P1.
Lyssna på sommarpratare i P1 känns kanske lite..tantigt (?), men jag gillar Peter Settman, han är kul :-D


vet ni en sak!?..
Sen förra gången jag skrev har jag badat i havet hela 4 gånger :-D
Årets första dopp i havet togs vid Gothem strandbad i lördags. Jag var där me mamma, lillasyster Therese och kusinerna Viktoria och Johannes samt deras mamma. 
Var helt okej temperatur i vattnet och jättefint vatten för att vara Gothem. 
Nästa badtillfälle kom igår. 
När vi vakna sken solen och vi hade bestämt med våra tidigare nämnda kusiner kvällen innan att vi skulle åka ut till fårö allesammans om vädret var fint. Det var de ju nu, så vid halv 11-tiden åkte vi till fårö.
Badade i Ekeviken. Det blåste som faan, men solen sken och dagen blev väldigt lyckad.
Vattnet var helt fantastiskt!
Jättevarmt och klart. Det hann bli två dopp innan det var dags att åka hem.
Först tog vi en biltur förbi alla raukar, här hade familjen Nygren (alltså kusinerna) lämnat oss.
När vi sen körde iland i fårösund fick vi för oss att åka o kolla upp blå lagunen ( ett kalkbrott i Ar). Där badade jag och Tessan. Även här var vattnet jättefint! Har tidigare vart i Hejdebys och Follingbos kalkbrott, men de är lågntifrån lika fina som blå lagunen.
Men det var lite kallt att bada för nu hade solen gått i moln förlängesen och blåsten hade inte avtagit utan snarare blivit värre. Men ett dopp där blev det iaf och sen åkte vi hem.

Men idag är det dock inget badväder.. Nästan lite skönt tycker jag. Då slipper jag ha dåligt samvete för att jag inte är ute i värmen och solskenet utan istället sitter inne framför datorn och tv:n.
Så idag ska det bli en riktig softar-dag. Ska sätta mej o se en film sen tror jag.
Såg filmen Goal! igår.
Handlar om en mexikansk kille, Santiago Munez, som kommer från en fattig familj. Han är jätteduktig på fotboll och en dag får en föredetta elitfotbollsspelare se Santi spela. Han ser till att Santi får chansen att provspela i elitklubben Newcastle United. Men vägen till fotbollsproffs är lång och svår och han stöter på många motgångar innan han får chansen att spela i Newcastles a-lag.
Den var skitbra och passar även den som inte är intresserad av fotboll. Den handlar inte bara om fotboll utan också om b.la. kärlek, vänskap och önskan om att uppfylla sina drömmar.


image58


Nej nu ska jag fortsätta lyssna på Peter Settman :-D

pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback