Värdelösa tisdagen den 4/12-2007

Ja denna dag har inte varit så bra om man säger så. Som jag skrev i det tidigare inlägget, EN VÄRDELÖS DAG. Det skrev jag strax efter åtta imorse, och det har hållit i sej hela dagen.
För att bara nämna några grejer:
1. Hade ingen lektion på hela skoldagen. Ensemblen var som sagt inställd. Nästa lektion skulle börja 11.15. Läraren kommer 11.35 och säger att vi inte har nån lektion, istället ska vi hålla på med projektarbetena. Sen ska vi ha föreläsning klockan två om tinnitus vilket kommer betyda ännu mer väntan och åka hem 15.30.
2. Projektarbetet kunde vi inte hålla på med till 100. En tredjedel saknades, nämligen wenke. Vilket skulle betyda att vi ännu en vecka inte skulle få öva, och det skulle bli ännu mer dö-tid i skolan denna tisdag.
3. Jag gick in i en dörr. Skolans dörrar öppnar man med en sån där knapp. Sen står dörren öppen ett tag. Det gjorde den när jag skulle gå igenom den. Just när jag är framme så vänder jag mej om samtidigt som jag går för att se vart elin tog vägen. Just då släpper dörren och jag går rakt in i kanten på dörren. Ont gjorde det inte, ty jag hade en stor vinterjacka på mej som skyddade, men skammen över att jag är så otroligt klantigt klumpig gjorde ont. Inte nog med det så har några av mina kompisar sett det hela och har väldigt roligt.. Plus att jag hade folk bakom mej som nog tyckte jag var en aningens dum i huvet. Pinsamt värre..
4. Blev utsedd att vara med i juryn i steffens poetry slam final för tvåor.
Jag, Elin och Linn tänkte att eftersom vi alla tre var uttråkade kunde vi lika bra gå och se på finalen. När vi då satt där blev jag helt plötsligt tillfrågad av min förra historialärare om jag ville va me i juryn. Blev helt paff och hittade inte på nån bra bortförklaring så jag sa ja (jag ÄR dum i huvet). Tyckte det var lite konstigt att han frågade mej som var trea men tänkte inte mer på det. När juryn sen skulle träffas och bestämma etta,två och trea så var vi en för mycket. Med ens kände jag mej skyldig när jag insåg att alla andra jurymedlemmar var tvåor. Efter ett tag kom Tryggve (historialäraren) och jag frågade om jag verkligen hamnat rätt. Han svarade "mm, jag trodde du var tvåa, men du får va me iallafall". Kul. Inte. Jag ser för ung ut för min ålder. Jag ser ut som en tvåa. Andra får åldersnoja när de börjar se för gamla ut för sin ålder. Jag blir tvärtom.
 Jävla tryggve. Jag har faktiskt varit hans elev i två av mina tre år här och han borde då kunna räkna ut att jag är trea nu!
4. Jag grät öppet inför Gunnar (min musiklärare). Jag vill inte gå in nåt närmare på det, men man kan säga att efter den här dagen var jag grymt trött och arg vilket tillslut framkallade tårar. Så otroligt pinsamt var det, men det gick inte att hejda. Jag slapp iallafall gå på tinitus-föreläsningen och fick åka hem me två-bussen. Behövligt.
5. Jag var på lucia träning ikväll. Det suger rent ut sagt. Jag fick ikväll höra en sång jag aldrig hört förut och den ska vi sjunga på söndag. Jag stod där som ett fån och fattade ingenting. Ungefär samma sak var de med de andra sångerna trots att jag kunde dom. Jag fattar absolut inte hur stämmorna går längre. Jag får helt enkelt mima när vi har luciatåg på söndag.

Där tycker jag att det räcker med bitterhet. Jag skriver ner detta för att för alltid minnas denna dag, och för att varna er som läser. Om jag nån gång i framtiden en dag tycker att allt är ett helvete så ska jag tänka tillbaka på den här dagen som vart idag och med ens kommer jag må mycket bättre när jag kan tänka att: Jag har mycket läxor, jag hinner inte med allting, men det är ändå inte så pissigt som det var den där tisdagen, den fjärde december 2007.. 

Nåt bra som hände idag var iaf att jag fick va med och påverka ett historiskt ögonblick i steffens poetry-slam tävling. Det var nämligen en kvinnlig vinnare för första gången, och jag fick va me och utse henne! Hon var jättebra.
Fast samtidigt som det här var jättekul så tycker jag det är lite jobbigt att det alltid ska va så speciellt när tjejer vinner eller får nåt som annars killar plockar hem. Som idag, wow en tjej vann! en kvinnlig vinnare. Hade det varit första killen att vinna hade det ändå bara varit "en vinnare". Samma det här med idol. För första gången är det "tjejfinal", men förra året då det var två killar i finalen var det bara "final". Samma sak med fotboll och damfotboll. Alltid lika speciell uppståndelse när tjejerna plötsligt börjar ta plats. 
Nu valde vi självklart inte vår vinnare för att hon var tjej, utan för att hon hade den bästa dikten. Tvåan var en kille och han var jättebra han med, men hon var bättre.

Nu ska jag gå och lägga mej. Klockan är tjugo i tio och såhär tidigt går jag sällan och lägger mej, men igår gjorde jag det och tyckte det var helt underbart. Hoppas jag tycker det ikväll me.

Godnatt allesammans!

pusspuss   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback