sju dagar kvar!

Idag är det exakt en vecka kvar till julafton. exakt tcå veckor till nyårsafton, och exakt 4 skoldagar kvar till jullovet.
Det efterlängtade jullovet..

Men än är det inte jullov. Först ska det klaras av lite gympaprov och så är det ett bokprat kvar, innan man får lite ledigt. Hade min sista hälsopedagogik lektion idag. Vi såg film och åt en hälsosam frukost tillsammans som vi gjort. Alltså häslopedagogik är nog den roligaste kursen jag haft på gymnasiet. Dels för att vi haft mycket praktiskt. Vi har haft avslappningsövningar, gjort studiebesök, haft magdans, lekt lekar, julpysslat och idag var det då frukost. Dels beror det nog på gruppen vi varit. Vi är 13-14 tjejer, inga killar. och pga att vi är så några så har det blivit en helt okej sammanhållning, inte som i ens egna klass kanske, men ändå bra för att va en grupp som bara ses en dag i veckan. Och pga att det inte varit några killar med har fler vågat säga vad dom tycker, vågat prata mer vid diskussioner och så, vilket kanske hade varit annorlunda om det varit ett gäng killar med också. Tråkigt, men sant.

Helgen som varit annars då..
Jag har faktiskt haft en TOPPEN HELG, och det trots att jag hade en bok som skulle läsas ut! Längesen det var en så bra helg.
I fredags var det först körkortet på dagen, på kvällen var det luciatåg här i Källunge. Lika stämmningsfullt som vanligt, och sången gick bra för mej. Extra kul för i år var att Wenke och Micka var i kyrkan och lyssnade på oss, plus att Elin var med i luciatåget för första gången. Minus var att Matilda skulle lyssna på oss hon med, men kom lite försent, hittade inte ingången och missade det hela.
Efter lussandet var det fika hemma hos mej. Några trevliga timmar med hela skaran (,elin,matilda,micka,wenke).
I lördags var det först födelsedagsfirande och med det även den årliga granhämtningen. Lillasyster Therese fyller 13 år på torsdag så släkten var och firade henne på eftermiddagen.
Sen var det middag hos Elin på kvällen. Jag, Emma och Wenke blev bjudna på wraps och till efterrätt blev det cocktailbär och glass. Mmmm... Vi spelade lite spel och efter några timmar där var det dags att åka till stan. Chaufför, det var jag! Första gången ute på egen hand. Lite konstigt till en början, men kändes bra efter ett tag.
Färden gick mot effes och där lyssnade vi på vivetvardubor. Mina (och elin och wenkes) otroligt duktiga klasskompisar. Dom var så bra och jag är så stolt över dom :-)
Vi hann även spela lite biljard innan vi åkte hemåt. Jag hade då kommit underfund med att någon bra biljardspelare lär jag aldrig bli. Inte så länge reglerna säger att bollarna/kulorna/kloten MÅSTE hållas på bordet och inte på golvet iaf. Kul och trevligt hade jag det iaf.
Söndagen spenderades mest liggandes i sängen, antingen sovandes eller läsandes den där jädra boken. Mot kvällen var jag i hemse och spelade futsal sm-kval med seniorerna. Två matcher, KIK och Hangvar. Förvånande nog lyckades jag peta in två mål denna afton. Ett i varje match. Det första var tillochmed snyggt och väl genomtänkt, vilket är ytterst ovanligt vad gäller mej. resultaten blev iaf 1-1 mot KIK och vinst med 3-0 mot Hangvar, och det gjorde att Dalhem nu spelar futsal sm-kval-final på onsdag i södervärnshallen. Har ni inget för er, kom och titta :-)

Nu måste här pluggas. Verkar inte bli så mycket tid över för det den här veckan. 
Blev tillfrågad om jag villfölja med till effes alt. O'learys ikväll och fira en klasskompis som fyller 18 imorgon. Det låter kul så det vill man ju inte tacka nej till. På torsdag är det trea-fest, på fredag är det julfest, på lördag var det nåt på roxy och sen är det jul :-D

pusspuss  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback