NU är julen slut

Ja, nu är julen som först slut..Sen två dagar tillbaka.

Idag har vart en sånädr riktigt skön softardag. Först sov jag till halv 12. Jag verkligen SOV ända fram till halv tolv. Det har inte hänt på hur länge som helst. Oftast vaknar jag tidigare, vid halv 11-11 nånstans, sen ligger jag kvar i sängen till halv 12. Men aldrig så jag sovit till halv 12. Skönt som tusan var det.
Vaknade först vid 8-tiden och hann tänka "har jag sovmorgon idag?" och komma fram till att svaret var JA innan jag somnade om.
Idag har jag alltså bara softat. Läst "sjön utan namn" som är den bok jag håller på och läser just nu, sett på tv, och nu sitter jag här vid datorn. Ungefär så mycket hinner man en dag som denna då man sover till halv tolv. Jag har även skjutsat tessan till en kompis (till pappas stora förtjusning som slapp lämna huset på sin lediga dag, och istället kunde låta sin dotter som nyss tagit körkort göra det), och handtvättat de ulliga koftor jag äger.

Igår var jag på stan med elin, i hopp om att hitta några fynd på den "stora" mellandagsrean. Det var dock en besvikelse som vanligt. Alltså inte att va me elin (det är alltid trevligt), utan mellandagsrean.
H&M är för det första en riktig katastrof. Det dom kallar mellandagsrea är fan inte mer än en ynka utförsäljning av sånt som ingen vill ha. De flesta plagg som var rea på har jag sett hänga i butiken sen tidigt i höstas, då med fullt pris, nu nersatta en 50 spänn ungefär. En riktig besvikelse. Kollade även in Lindex, Cubus och veromoda. Nu var jag visserligen där dagen efter att det börjat, men det borde ju ändå funnits fler reavaror än vad som nu fanns kan man tycka..
Veromoda gick väl an, Lindex var inget vidare.
Cubus verkar vara de enda som vet hur en riktig mellandagsrea går till. Där var i pricip allt i hela butiken nersatt till halva priset. Så ska en mellandagsrea se ut. Minst två tredjedelar av kläderna ska vara nersatt.

Nej, mellandagsrean är ganska obetydligt för mej. Jag tror inte jag bryr mej om att åka in nästa år. Det enda som bjuds är en enorm trängsel, onda fötter och dåligt humör.
Nu ser jag istället fram emot bokrean i början av år 2008, som snart börjar!
Jag har den senaste tiden börjat läst allt fler böcker. Eller blivit mer intresserad av att läsa iaf. Har inte hunnit igenom särskilt många böcker ÄN, men intresset finns.
Just nu läser jag "sjön utan namn" av Kjell Johansson som är en fortsättning på den bok jag hade i läxa att läsa i svenskaB kursen (!). Väldigt ovanligt att man lyckas hitta en BRA bok när det gäller skolarbeten, men den här boken var ovanligt bra. "Huset vid Flon" heter den.

Nu ska jag fortsätta slappa.
Det stämmer kanske som Björn (min fotbollstränare) och nu också mina föräldrar påstår. Jag är kanske lite slö.
Nej, men man har ju faktiskt lov nu, eller hur.
Lov är väl till för att man ska slappa??

pusspuss

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är TREVLIGT att vara med dej med Bello!

:D

2007-12-28 @ 22:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback