Nån som vill adoptera min familj?

December 2007 har börjat!
Och jag har druckit vinterns första julmust. För mej är julmust lika mycket julstämmning som glöggen är för de flesta andra. Jag gillar inte glögg. Det luktar däremot väldigt gott, men smaken är inte god. Julmust däremot, kan jag dricka hur mycket som helst av. Eller inte hur mycket som helst. Efter ett tag säger magen emot.. Men lagom många glas julmust är bland det bästa som finns! :-D

Vad har jag då sysslat med denna lördag, den första december 2007?
När jag vaknade imorse hoppades jag på att det skulle bli en såndär fridfull dag, då man går runt i huset o hänger upp adventsstjärnorna, städar litegrann, slappar framför tv, sitter vid datorn ett tag. En lugn dag hade jag sett fram emot helt enkelt. Blev det så eller? Icke!
Hann äta frukost i lugn och ro iaf men sen skulle det köras till stan. Familjen skulle tillsammans se på julklappar. Det som jag hade hoppats vi skulle klara av imorrn på julskyltningen, men mamma hade kommit på det att det är ju så mycket folk på stan imorrn och då är det så jobbigt att kolla på julklappar.
Så vid 11 satte vi oss hela familjen i bilen och körde mot stan.
Enligt mej finns det inget värre än familje-dag i stan.
Varje gång är det samma sak:
Pappa gör klart sina ärenden på en kvart sen tycker han vi vart i stan tillräckligt länge och vill åka hem. Då har vi andra knappt hunnit in i affär nr. ett ens. Pappa muttrar surt och det slutar med att han sätter sej ute i bilen och väntar ( han hatar allt vad shopping innebär).
Så har vi minstingen therese. Hon går för det mesta i sin egna lilla värld och försvinner iväg emellanåt utan att säga nåt till oss andra. Hon har ingen fungerande mobil vilket resulterar i att en tjugo minuter går åt till att leta reda på henne. Ja och så är det mellansystern Josefine. Hon som hatar att bestämma själv och blir förbannad så fort mamma säger "jamen Josse, du kan väl bestämma lite själv". Mamma i sin tur blir då stressad och irriterad, och det hela förvärras när jag och Tessan också försöker få kontakt me henne och ber om lite råd och tips. Jag själv då. Jag blir tillslut så trött på hela min familj och önskar jag tillhörde en annan familj. En snäll familj som inte bråkar, försvinner och gör bort sej bland annat folk. Så jag bestämmer mej oftast för att gå vidare på egen hand. Mycket lugnare.
Allt detta hände förstås idag också. Pappa åkte till butiken "comfort" och beställde några lister till badrummet, sen gick han till systemet och efter det var han klar med sitt. Då hade det gått en halvtimme ungefär. Han stod ett tag och suckade nere på H&M vid oss tills vi bad honom att gå ut i bilen.
Therese försvann inne på H&M, vi trodde hon gått till Lindex. Det hade hon inte. Men vi hittade henne tillslut och hon slipper sova bland a-lagarna på öster inatt. Skönt för henne.
Josse var lika velig som vanligt och mamma blev precis lika frustrerad och stressad som vanligt. Efter två timmar tröttnade jag på min kära familj och gick till Bokia i min ensamhet. Allt var som vanligt. Viktigt att hålla på traditioner.

sen ringde mamma och hade kommit på den briljanta idén att jag och pappa kunde övningsköra lite i stan medan dom andra handlade klart. Det var en usel idé märkte jag efter ett tag. Lyckades orsaka en mindre trafikstockning inne på obs-parkering, gjorde en lagom farlig sväng nere vid lasarettet då jag glömde blinka. Fick motorstopp ett antal gånger, nåt som inte hänt på länge. Ja, jag blev tillslut riktigt förbannad och höll på att köra in i en annan bil när jag skulle parkera efter en timmes övningskörning. Som att dagen inte varit tillräckligt outhärdlig..

Efter tre 1/2 timme fick jag ÄNTLIGEN åka hem. Då riktigt längtade jag efter att få komma upp till mitt skit stökiga rum och börja städa. Aldrig har det väl vart så avkopplande och lätt att städa.
  Nu ser man dessutom golvet igen. Förut låg det en klädhög lika stor som mount everest över hela mitt golv. Idag fick jag bort den, och vet ni vad jag hittade under denna gigantiska klädhög? jo, två madrasser som legat där sen två veckor tillbaka då Elin och Matilda var här på besök.
Det som göms i klädhögen kommer upp vid städning.

Kan meddela också att vi inte åker in på julskyltningen imorrn. Vi fick nog av stan och shopping idag.

Igårkväll gjorde jag nog årets klantigaste grej.
Jag skulle hjälpa mamma hänga upp en lampa i fönstret. I händerna har jag sladden till lampan, och min mobil. Att hänga upp denna lampa visar sej vara svårare än jag trott och jag blir tvungen att ändra grepp för att kroka i lampan. Då glömmer jag att jag även håller en mobil i handen och den ramlar ur mitt grepp, och landar på golvet efter att först ha gjort ett stopp strax under mitt öga. Ett fult litet rött märke lyser under mitt vänster öga idag. Inte större än en liten finne är den och inte gör den speciellt ont heller, men att jag är så jädra klantig! det tar hårt att erkänna det..

Nu ska jag sätta mej framför tv:n och dricka ännu mer julmust.

fortsatt trevlig helg, och se upp för flygande mobiler!

pusspuss

Kommentarer
Postat av: Mattón

Jösses, jag har skrattkramp! Ni ger verkligen en helt ny mening åt "julstress". HAHA

2007-12-02 @ 15:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback