Min sista...

Idag är det tisdagen den elfte december 2007. 13 dagar kvar till julafton. 20 dagar kvar till nyårsafton. 21 dagar kvar till år 2008.
Igår började jag som först, inse ur kort tid tid det är kvar i skolan denna termin. Jag fick panik nästan. Tiden går så himla fort. Det känns som om det nyss var augusti och skolan hade just börjat...eller...nä, så känns det inte heller riktigt. Jag kommer faktiskt inte ens ihåg vad vi gjorde då när vi kom tillbaks till skolan efter sommarlovet. Det har raderats totalt ur mitt minne.
  Nu är det alltså bara 10 dagar kvar i skolan om jag räknat rätt (huvudräkning är inte mitt hetaste ämne), och det känns lite smått sorgligt. Trean har varit väldigt slapp hittills. Inte så många skolarbeten. Vi har inte särskilt många lektioner helle, och defenitivt inte många tillsammans HELA KLASSEN. Fem lektioner i veckan, tre ämnen, är vad hela klassen har gemensamt. På övriga lektioner är det profilvalen och inriktning som styr vilken lektion man har. Lite tråkigt tycker jag, för jag gillar min klass. Oftast iaf ;)

Min sista hösttermin på gymnasiet.

Det där med "mitt sista.." har använts flitigt av mej det här året. Sen jag började trean tänker jag så om varje sak jag ska göra för sista gången. "mitt sista höstlov", "min sista svenska lektion" osv.. Och nu har jag snart gått min sista hösttermin här, och då börjar mitt sista jullov, och sen börjar min sista vårtermin. 
Hjälp, jag börjar bli lite väl sentimental.
Men hu, jag får alltid sån ångest när nånting börjar gå mot sitt slut. Kanske är det dags att börja inse att saker faktiskt nån gång måste ta slut, att man faktiskt måste gå vidare i livet efter ett tag. Man kan inte stå och stampa på samma ställe hela livet.  
Fast varför inte egentligen?? Jag trivs här på skolan. Varför ska jag va tvungen att sluta med nåt jag tycker om?
Hmm.. Jobbigt när man kommer till såna här skeden i livet.

Trots att det är kort tid kvar till jullovet så har jag en bok som ska läsas ut först. En bok som jag ska ha bokprat om den artonde (december), och som jag knappt börjat med.
Juloratoriet heter den, för de som vill veta. den har väldigt dålig början, om den blir bättre vet jag inte än. Jag har bara läst ca tio sidor hitintills.

Ikväll är det luciaövning i källunge kyrka.
"Sankta luciiiiia, ljusklara hägriing"

pusspuss

Kommentarer
Postat av: Eluun

Du gör mig deprimerad nu!!

2007-12-12 @ 20:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback