Julen är INTE slut än!

Snart är julen över.
Ja, det är fortfarande jul faktiskt.
Alla tänker sej julafton som "julen", men juldagen och framförallt annandag jul glöms bort..
Jag personligen behöver juldagen och annandag jul för att inte deppa ihop dagen efter julafton. För det är ju dagen efter som man inser att julens roligaste del har varit över, och att hela denna högtid snart är över helt. Då är juldagen och annandag jul väldigt bra att ha, dom drar ut på det lite. Man hinner avvänja sej.

Enligt tradition var jag idag och spelade fotboll i södervärnshallen. Svenska Spel- Cup. Cupen som Dalhem anordnar. Cupen som Dalhem vunnit de senaste åren. Segersviten bröts idag. Vi gick inte ens vidare till semifinal, och vi spelade uruselt. Jag tror vi alla i laget kan vara överens om det, utan protester. Spelade 0-0 första matchen mot P18. Förlust mot Hangvar i andra matchen, 1-0. Storstryk i tredje matchen av KIK/FG som vann med 4-1 (dock gjorde vi vårt första mål i cupen, och det enda). Nej, en riktigt usel dag fotbollsmässigt för vår del. Men vi hade kul ändå. Kiosken fick ju vi i laget sköta eftersom det är vår cup, och därför fick vi en heldag med varann. Lika trevligt som alltid :-)

Snart ska det ätas mer julmat. Har sluppit undan idag när jag vart i södervärnshallen och levt på varmkorv, men nu har mamma bjudit hem några bekanta och då kommer man inte undan längre..
Fast man måste väl ta igen det man sprungit av sej idag antar jag ;-P

Imorrn hoppas jag på shoppingrunda. Se om man hittar nåt på rean. Det brukar man sällan hitta, för affärerna är usla på att sänka priser på sina kläder. Det är väldigt få plagg som man verkligen rear ut..

Nu ska jag njuta av de sista juletimmarna!

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback