Ingen årskrönika här inte

Hjälp va tiden går fort! För en vecka sen var det julafton, idag är det nyårsafton och om några timmar är det nytt år. År 2008. Kanske stockholmarnas år som Elin sa :-)
TIden går läskigt fort. Jag hade planerat att göra värsta årskrönikan om vad som hänt mej år 2007. Hade värsta ideérna om vad som skulle finnas med, hur det skulle skrivas, början, avslutning. Låter som ett stort skolarbete nästan, men icke. Dock blir det inga tillbakablickar från det gågna året, för hux flux kom sjävla nyårsaftonen då det var tänkt att jag skulle skriva denna krönika, och jag hade plötsligt glömt bort mina planer och nu har jag också tappat lusten. Det får bli till nästa år istället. Ska försöka göra lite roliga och spännande saker år 2008 så jag har nåt intressant att berätta i min årskrönika sen.
Tills dess får man nöja sej med vad tidningarna och tv skriver och visar. Det är ju årskrönikor överallt! I vilken tidning man än slår upp så är det nån jäkel som suttit och knapprat ihop tankar och händelser från året som gått. Det är verkligen så i VARJE tidning!
Tv är inte mycket bättre. Sportkrönikor överallt. Melodifestivalen, allsång på skansen, let's dance, nyhetsprogrammen brukar ha nåt (dom enda som egentligen har nåt vettigt att komma med), och så får man ju inte glömma Kungafamiljens årskrönika!
Dagarna kring nyårsafton vimmlar av tillbakablickar från året som gått. Tröttsamt, men antagligen nödvändigt.

Ikväll blir det middag i glada vänners lag, sen får vi se om vi får se några raketer vid tolv-slaget..

 Gott nytt år på er allesammans!

pusspuss

Ps: För er som undrar om jag har några nyårslöften så kan jag svara er att: nej det har jag inte.
Det här året hade jag som nyårslöfte att inte äta godis på hela året. Inte minsta lilla chokladbit. Det började bra faktiskt och jag kände mej riktigt stark och motiverad, och trodde faktiskt jag skulle klara det. Men efter en och en halv månad ungefär sprack det. Efter en helg med fotbollslaget på nåt läger var det kört. DÅ kändes det lite meningslöst att ha plågat mej så för att sen misslyckas på detta vis. Så efter det lovade jag mej själv att inte ha nåt löfte på några år, just för att jag är så kass på att hålla dom. Nyårslöftet iår blir alltså att inte ha några nyårslöften. Bra va! D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback