I'm a taxidriver

Torsdag.
tjugonde december 2007.
fyra dagar kvar till julafton.
Min lillasysters födelsedag.
13 år gammal.
Hon börjar bli så stor, vår lilla plutt!

Denna torsdag har varit riktigt bra tycker jag.
Blev väckt klockan sex imorse av pappa, vi skulle sjunga för tessan innan folket skulle bege sig till skola och jobb.
-Grattis, grattis tessan.
paketöppning och sen gick jag o la mej igen, medan resten av familjen stressade runt för att hinna iväg med buss och jobb i tid. Halv nio ringde klockan. Tog bilen in till skolan för första gången, wiie! :-D
Svinhalt och lång bilkö med en hastighet av 70km/h till stan. Körde förbi en poliskontroll, hade tur att jag låg där i bilkön och att de valde att ta in första bilen, så jag som låg i slutet av bilkön slapp undan. En jädra tur de, jag hade väl svimmat av om dom stoppade mej :-S
Var skitnervös när jag skulle parkera i skolan (jag är sämst på att parkera), men fick en bra parkering så det var ingen fara. Gjorde det där bokpratet. Trodde det skulle gå skit, men det gick så bra att det blev ett MVG. Wiie :-D
Gick till matsalen med Elin och åt gröt. namnam.. Sen tog vi bilen bort till Ö&B och köpte julklappar till julfesten med laget som var ikväll och en julfest som är imorrn. Det blev en tomtemask och en spargris i form av en zebra, för 30kr till lagkompisarna. Till julfesten imorrn blev det en likadan tomtemask, och ett storpack med sugrör, hela 200st tror jag det var, det gick på 20kr. Sen åkte vi till atterdags där jag handlade ingredienser till det kommande julbaket. Sen släppte jag av Sandra och Elin på öster innan jag åkte hemåt.
Hemma började julbaket med en gång. Saffransbullar skulle det bli. Första gången jag gör det på egen hand. Det gick oväntat bra till en början. Degen blev PERFEKT! MEn sen kom det svåra (det som jag först trodde var det enklaste). Det var själva formandet av dessa bullar. Dom blev några storlekar för stora om man säger så. Jag tror man kan va tre stycken på en sån där bulle, man orkar absolut inte varsin iaf. Fast det var ju faktiskt bara första plåten där bullarna blev så gigantiska. På andra plåten blev dom lite mindre.
Medan degen stod och jäste gjorde jag såna där goda hemma-snickers. Det godaste egengjorda godis som finns! Dom blev lika bra som alltid :-D (det är väldigt svårt att misslyckas med dom)
Lagom jag var klar med bakandet kom resten av familjen hem. Då gick jag och slog in min fyndiga julklapp. Födelsedagsbarnet hann vi aldrig fira nåt mer, för hon åkte på juldisco i skolan. Men det var tur det för sen åkte jag till stan för att fira jul me fotbollslaget. Vi drack julmust, åt pepparkakor och bullar och hade julklappsutdelning. Jag fick två Endre-lotter av Vero där jag har chans att vinna EM-möblem till ett värde av 25.000. Det är högsta vinsten. JAg kan också bl.a vinna en ytterdörr (kan ju alltid va bra att ha..Inte), massage (åhh, det låter bra), två körlektioner på björkmans bilskola (som att jag behöver det nu när jag äntligen fått körkort), fyra flygbiljetter (jag flyger aldrig), En matkasse på ICA kometen (Hoppas jag får fylla den där kassen med mat också), Ja lite såna priser kan man vinna. Vinner jag så är det ju en väldigt bra julklapp :-)
Susanne blev tillslut den lyckliga vinnaren av min julklapp. Blev nästan lite avis på den där zebran, den var ju så söt!
Nu är jag hemma. Det är treafest ikväll och jag hade tänkt gå, men insåg att nån begränsning måste man ha. Jag var ute i lördags, ute i måndags, spelade fotboll igårkväll, ska på julfest imorrn, och förmodligen till roxy på lördag. Det blir för mycket helt enkelt. Så istället för att festa runt på stan, så ska jag snart krypa ner i sängen och sätta på ett avsnitt av Frasier säsong fyra som jag fick från CDON igår. Önskade mej den i julklapp men mamma sa att hon inte tänkte köpa den för hon hade köot så mycket annat till mej, så jag köpte den som julklapp till mej själv.
Ja det har vart en riktigt bra dag. Inget i skolan nu, ska in på en liten avslutning imorrn bara. Bara några dagar kvar till jul. Mest är jag glad för mitt körkort. Idag fick jag verkligen känna på det, när jag först körde till skolan och sen när jag körde runt en massa i stan och skulle parkera o grejs, ikväll har jag också kört på mina fotbollsfrender med denna isbana till väg, och det gick bra. Det är en så otroligt skön känsla att ha körkort, man känner sej så fri och duktig och mogen (hahah). Kul kul..

Nej nu längtar jag efter Frasier.

Ha de gott allesammans!

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback