Ensamvarg?

Hej hopp!

Idag har det vart en betydligt bättre dag mot vad det var igår. Det har till och med vart en riktigt bra dag :-)

På religionen i morse såg vi film om en familj där pappan just hade dött i en trafikolycka. Man fick följa dom under ett år och se hur dom bearbetade sorgen. Väldigt bra film och gripande. Däremot var det lite dystert efter lektionen,  men då kom vår gympalärare och piggade upp oss. Vi hade nämligen dans idag på gympan. Pardans.
Det var vals, bugg, foxtrot, chacha, och nån konstig dans som ingen av oss vet vad det är. Det var kul iaf.

Sen kom min morbrors fru och hämtade mej för hon var i stan och så körde hon hem mej. Jag var hemma innan klockan ett och hade huset helt för mej själv. är fortfarande själv hemma och det är så otroligt skönt! Det händer så himla sällan när man är en familj på fem personer. Alltid är nån hemma. Men så idag helt plötsligt, var huset tomt hela eftermiddagen.
Ett problem när dessa ensamdagar kommer är att man inte vet vad man ska göra. Det är så sällan man har en stund såhär för sej själv och det finns så mycket man skulle vilja passa på att göra, så man vet helt enkelt inte vad man ska välja. 
jag har iaf sen jag kom hem ätit glass sett på film och nu sitter jag här. Sånt jag ofta gör när jag kommer hem från skolan (fast glass äter jag inte så ofta faktiskt), om jag nu inte råkar ha en massa läxor. Men skillnaden är den att jag idag har fått: ta hur mycket glass jag vill utan att nån annan familjemedlem klagar på att jag tar för mycket, jag får välja själv vilken film jag vill se, jag får tvsoffan för mej själv. Och det bästa, allt detta får jag göra utan att bli störd av någon. Det är så tyst och lugnt här och jag stormtrivs.
Jag skulle nog inte ha några större problem med att flytta in själv i en lägenhet just nu. Det skulle va toppen!
Ett tag iaf. Och bara på dagarna. På kvällarna är det lite läskigt att vara alldeles ensam så länge. En liten stund kan gå bra, men inte för länge. Och jag skulle nog inte vilja bo själv jämt. Det skulle bli långtråkigt i längden.
Men ett litet tag hade det vart skönt faktiskt. Man får känna sej lite fri, och behöver bara se till sej själv, ingen annan man måste tänka på. Ego, jag vet.

Nu ska jag gå och ta vara på de sista minuterna av frihet och tystnad i detta hus. Snart kommer syskonen hem och inte långt senare kommer pappa, sist kommer mamma hem. Så snart kommer det åter igen att gnällas om att ingen ställt in i diskmaskinen, det är kallt, "byt kanal, jag vill se på MTV", vem ska laga mat?, vad ska vi äta?, och friden är över. 

pusspuss
 


Kommentarer
Postat av: Mattón

Vad menar du med att dansen piggade upp oss?!

2007-12-05 @ 20:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback