Tankar om Skolstarten

Jahauu.. Va ska man skreve idau da??

Skolan är igång igen ja.. Nähä de mena du inte!?!?

Känslorna är väldigt blandade va gäller att börja skolan igen, ska ja väl säga. Kul o va tillbaka i klassen, men jobbigt att åter komma in i det där trista, vardagliga livet igen, då dagarna mest går åt till att sitta o räkna minuterna tills lektionen är slut och gå o längta efter de två magiska helg-dagarna.
Ja för helgen blir nästan magisk när man trampar runt i skolan. Man börjar redan på måndagen med att planera vad man ska göra helgen därpå. När helgen sen kommer hinner den knappt börja innan den tar slut igen.
Ja jösses vilket liv vi människor utsätter oss för..
Tänk om man kunde få va ledig jämt! O göra det man VERKLIGEN gillar.. Så funkar det tyvärr inte.

Men nu har jag bara detta ynka lilla år kvar i skolan, och tiden går fort har jag märkt.
Det känns om jag började gymnasiet igår. Allt var nytt, skolan var stor, klasskompisarna var nya och läskiga (hehe) o jag trodde att gymnasiet skulle vara för evigt nästan.
Jag o Matilda diskuterade detta lite idag.
 När vi började ettan trodde vi att dessa tre år skulle gå jääätte långsamt, eftersom allt nu skulle va mycket allvarligare och annorlunda. Man var ju numera vuxen i princip ;-P
Men det blir sällan som man tänkt sej, tiden har flugit iväg och så värst vuxen tycker jag mej inte heller ha blivit!

Hoppas nu att trean blir ett bra år, minnesvärt.
Det blir förhoppningsvis inte alls lika tufft som tvåan vart. Kände mej verkligen nere på botten ibland förra året, nertryckt av en massa jävla skolarbete som lärarna prackade på oss.
Schemat ser väldigt bra ut änsålänge. Men man ska väl inte säga allt för mycket. Många ändringar kan ännu komma o göras..

So long people, nu ska jag ta o vila mej ett tag. Den här förkylningen gör en alldeles tung i huvet!


Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Elin

Man får tänka också att om man alltid skulle vara ledig, så skulle man aldrig uppskatta sin ledighet lika mycket som man gör nu. Jag hoppas verkligen oxå det blir ett bra år. Det blir det nog.
Jo jag sa det till Sandra imorse me, jag känner mig inte ett dugg mognare än vad jag var på högstadiet. Eller det är man väl, men vuxen e jag inte. Hehe!

2007-08-22 @ 19:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback