Schools NOT out for summer...

Jaha, så är man inne på sista lov-dagen då...
Depressionen har nått sin botten.
Tänk va många bloggar som handlar om just detta ämne idag.
För oss gotlänningar är det sista lov-dagen, för fastlännigarna börjar skolan idag. Tänk va många barn och ungdomar som just nu sitter trötta o uttråkade i skolbänken igen. Tittar ut på det fina vädret o önskar sej låångt bort från den trista skolbyggnaden...
Ja, sen finns de väl dom som FAKTISKT ser fram emot att börja skolan igen. Få komma in i vardagen, träffa kompisar m.m.
Men jag hör inte till dom kan ja säga.. Jag har inget emot att skippa vardagen, o kompisar kan jag träffa utan skolans hjälp..
Men man ska inte deppa. Nu är det som det är. Skolstarten kommer vare sej man vill eller inte och de är bara att "bryta ihop o komma igen" som min kära far brukar säga :-) 

Har åkt på en ordentlig förkylning nu också, såhär lagom till skolan börjar.
Har känt mej lite "små-snorig" i några dagar nu, o imorse när jag vakna var det stopp i näsan......
Orka förkylning!!
Men en rolig grej som gör förkylningen mindre jävlig, är att jag nu har fått en ny mobil :-)
Efter att den förra badat o därmed lagt av, skickades en ny mobil till mej som jag hämtade ut i lördags. Yeeaah*
Så varsågod o börja sms:a! ;-P

Blev vinst igår förresten.
Gothem spelade hemma mot När IF.
Det blev en ganska klar seger med 8-1 :-D
VI gjorde 1-0 på första anfallet. Det blev frispark strax utanför straffområdet. Jag fick ta den, slog en skruvad boll in mot Vero som efter lite trixande lyckades slå in bollen. Sen rulla de på :-)
Kul att Micka fick göra mål också :-D
Hon spelar annars H.ytter-back eller H.yttermittfältare, men fick för första gången spela forward med Dalhem i lördags. Det tyckte Claes och gänget att hon gjorde så bra, så hon fick spela där igår me. Det enda krav som ställdes var att hon skulle göra ett mål.
Det tog ca 90 minuter (alltså hela match-tiden) innan hon slutligen fick stänka in det som blev 8-1. BRAVO Micka :-D


Undrar va man ska hitta på för skoj idag då...
Man kan ju inte gå här hemma o deppa iaf.
har pratats här hemma om att åka till Ar och blå lagunen o bada idag. Får väl se hur de blir me det.
Ikväll ska vi bada me fotbollslaget iaf, på svenska spel.
 Det har vart två tuffa veckor för många av oss spelare me mycket matcher, så därför behövs återhämtning ikväll tycker våra tränare, och vi spelare också för den delen.
Är dom inte fantastiska va, våra tränare :-P

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback