Roddan och klantskallen

Hej svejs i lingonskogen!

Sitter här o lyssnar på lite fin musik :-) Just nu är de Rod Stewart som spelas i mina öron. Han är bra.. Ibland.. Ikväll är han de iaf.

Idag var jag jätte klantig.
Lyckades tappa min parfymflaska i golvet.
Kras sa de, sen låg det parfym över hela golvet i mitt rum. Nu luktar de starkt parfymfabrik i mitt rum. Inte kul.
Parfym i lagom mängd luktar ofta väldigt gott, men nu blev det liite väl mycket. Lär ju behöva sova me gasmask inatt ju!
Näe så farligt är de nog inte. Har fönstret öppet nu o vädrar.

ikväll har jag tränat fotboll. Oj va alla blev överaskade nu!... Eller inte...
Har endast varit fotbollsledig en dag av 7 dagar och imorrn är de träning igen. Men de är kul och jag har inget bättre för mej, så mej går de ingen nöd på :-)

Imorronkväll åker jag och familjen ut till stugan i näs. Ska bo där fre-mån. Ska blir riktigt skönt att komma dit!
Det blir bara av att åka dit nån gång varje sommar, så man längtar jämt efter att få åka dit och blir lika glad när man väl är där ute. 
Det är så himla mysigt där!
Lugnt och fridfullt. varmt oftast både i vattnet och i luften. Ingen elektricitet så vi har oljelampor och tända ljus på kvällen, hemskt kan vissa tycka att det låter, men jag tycker bara att de höjer mysfaktorn ytterligare några grader :-)
Inga ringande telefoner, störande grannar, skräniga tv och datorer, oljud från trafiken. Endast jag, min familj och ett gäng rabbisar :-) 
Kan bli jobbigt i längden och efter ett tag blir vi nästan galna på varann om vi måste umgås så mycket och så tätt på varann, men en helg såhär är perfekt!
Det enda jag skulle vilja önska bort var ormarna, men dom har väl inte stört mej så mycket änsålänge. Jo och så utedasset.. Jag gillar inte utedass.

Bilder från förra årets vecka i stugan:

           
Stugan, pappa grillar        Nära till vattnet

                        
Jag och mina söta systrar nere vid stranden, på vår båt

                       
En av de fina solnedgångarna man kan få se i Näs


Ha de gott och en trevlig helg!
Det ska jag ha iallafall :-)

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback