Måndag...igen...

Jaha, måndag igen då... Helgen går alldeles för fort nu för tiden...

Hann med en hel del i helgen iaf :-)

Började lördagen med att se Dalhem ge Älta storstryk me 7-0, härligt härligt!
 Division 2 nästa :-D

Efter fotboll och en snabbdusch var det bowling som stod på schemat.
Det var skitkul :-D
Jag, Matilda, Elin och Wenke bowlade i två timmar, och hann med några fina strikes, coaching i att uttrycka sej när det gått bra eller dåligt av en kul snubbe på banan bredvid, några fina klot i rännan m.m.
 Det var asskoj iaf o hoppas vi kan göra de igen snart :-)
Sen följde Elin me mej hem o sov över här. Vi gjorde god smoothie och såg Shrek 2, sen spelade vi gitarr o sjöng till sent in på natten.
 På söndagen såg vi musikalen chess (min o elins favorit musikal) efter att ha blivit så inspirerade kvällen innan när vi sjöng en massa av låtarna ur den. Jätte trevligt o kul att du ville komma elin :-)

Sen kom det enda som var lite tråkigt me denna helg.
 Gothem har inte längre full pott i div. 4. Matchen mot KIK/FG igår slutade oavgjord. 3-3 efter en usel första halvlek från vår sida.
 Vi pratade ikväll om matchen på träningen o vi var alla överens om att det var två helt olika matcher i de olika halvlekarna.
 I första är det ingen som vill va först på boll o ha den, vi är alldeles för slappa o bara väntar på att nån ska ta tag i det hela, men ingen vill göra det. KIK/FG har spelövertaget helt och det gör att dom leder med 3-1 i halvtid.
 I andra halvlek tar vi i gothem tag i oss själva och kommer ut på planen med en stark kämparglöd. Vi spelar runt, hittar varann är först på bollen o har spelövertaget i hela andra halvlek, utom ibland då vi släpper in dom lite för lätt, men då gör vår briljanta målvakt "katten" några fina räddningar. Så andra halvlek vann vi med 0-2 faktiskt, men va hjälper de?
 3-3 är slutresultatet,o vi åkte från fardhem med endast 1 poäng.. Nu är resten av alla matcher superviktiga för oss. Vi har fortfarande chansen att vinna serien, vi leder fortfarande. Men då måste vi göra båda halvlekarna lika bra som vi gjorde andra halvlek igår...
Nog om fotboll...

Idag har jag haft ett nytt för mej helt obekant ämne, nämligen hälsopedagogik. 
 läste lite kort om det när man fyllde i blanketten för ind. val i våras, men hade totalt glömt bort vad det var jag läst. Men fick ganska positiva intryck av det hela. 
 Innan visste jag att Elin skulle gå där och så hennes kompis Jossan. Förutom dom trodde jag mej inte känna nån. Men när vi väl kom dit var det ändå några bekanta ansikten. Gruppen verkar väldigt bra trots att det saknas killar, gruppen består nämligen av 14 tjejer och en kvinnlig lärare dessutom!
 Ämnet verkar helt okej de me, orkar inte gå in på vad hälsopedagogik handlar om ( är fortfarande lite osäker själv). Men det kan nog bli bra :-)
På eftermiddagen idag hade jag min första Matte C lektion.
 Läraren vi har är galen och nästan lite smått sexfixerad ( en gammal gubbe dessutom), han hann berätta om hela sitt liv på en tio minuter ( iaf vart han var född, uppvuxen, skolgång, fru, hur han träffade sin fru, barn, hur han kom på att han ville bli lärare osv..) men han verkar väl helt okej. Kursen är jag nöjd me också, o blev överlycklig när lärarn sa att nationella provet i Matte C kommer vara frivilligt! Yes jag slipper det!!!

Imorrn är det musik och projektarbete för hela slanten. Hoppas att vi framöver gör roliga saker på musiken o att vi kommer igång klokt med vårt projektarbete så dessa tisdagar kan bli roliga :-)

Nu ska jag nog gå o lägga mej (!)
 När de var sommarlov var detta bara början på kvällen, då var man ju uppe minst 3 timmar till.. Suck*

puss o godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback