Drullförsäkring till en drulle

Hallojsan!

Har nu varit ute i Grynge hos Elin och hennes familjs stuga i 3 dagar.
Dessa dagar har varit skitkul, och va ska man säga... händelserika..
Detta är speciella punkter som hänt, både roliga och mindre roliga.
1. En rolig punkt. När jag kom till Elin på onsdag-kvällen hade hon besök av sn moster. Mostern är en av dom mest kända i Sverige och det var ju lite kul o få träffa henne då :-) De skulle på middag på hamnkrogen så jag fick snällt följa med. Fick bord med havsutsikt och solen sken så fint och middagen var god och trevlig.
2. En rolig punkt. Elins familj äger en båt, så när jag och Elin i torsdags legat och gassat på stranden hela dan plockade Elins pappa upp oss me båten och vi åkte till Sysne o åt glass. Guu va roligt de är o åka båt! :-D
3. En mindre rolig punkt. När vi ska gå iland i Sysne får min mobil för sej att han vill ta ett dopp. De gör han också. 
Den lilla springan mellan båten och kajen lyckades han ta sej emellan och hamnade nere på havets botten. Men vi fick låna en håv av ägarna till fiskbutiken i sysne så Elins pappa håvade upp telefonen. Klantig me stort K är va jag är!
Om mobilen fortfarande funkar återstår att se. Fick tips av en kille där vid butiken som hade lyckats me samma sak me sin mobil o han hade plockat isär den så mycket de gick och låtit den ligga o torka i 3-4 dgr. 
Så just nu vilar min mobil... 
4. En mindre rolig punkt. På torsdagkvällen kom ett åskväder in över gotland igen. Det var lite läskigt me tanke på att blixten slagit ner i en stuga och en tall bara några hundra meter ifrån Elins stuga. Bullrade ju nästan konstant ett tag och blixtrarna var många. Men den som mådde sämst i den stuga jag befann mej i var Elins hund alfons. Hu stackars lilla vovve. Han skakade som ett litet asplöv och virrade runt i stugan. Stackars liten. 
5. En rolig punkt. En kille i affären i kattvik kom fram o fråga om ja spela i landslaget. Berodde på att jag just då bar mina blåa träningsbrallor och en vit pikétröja med reklam för intersport och SvenskaSpel på. Hjälp va han stirra ett tag. O han såg så arg ut att ja trodde han ville slå ner mej eller nåt.. Men så var alltså inte fallet.
6. En rolig punkt. Elin lärde mej gitarr. Nu kan jag snart spela Balladen om Fredrik Åkare och Cecilia Lind. Yeeah* Elin är numera min personliga gitarrlärare hehe* :-D

Nu har jag punktat upp mina dagar hos Elin i hennes stuga. Självklart hände en massa annat skoj också. Vi såg Frasier, låg o sola på stranden i två dagar och fick soleld, gick en promenad, snackade i massor och hade de trevligt :-)
Tack Elin för att du bjöd ut mej i din stuga!!!

Och nu måste jag verkligen gå inser jag nu!! Ska spela me Dalhem idag :-D
Får se om man får nån speltid denna match.

Pusspuss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback