BraDag

Denna dag har varit en mycket bra dag. Kände det redan imorse att det skulle bli en bra onsdag, såg tillomed fram emot att gå till skolan o läsa lite religion o ha gympa.

Onsdagar är nog min favoritdag förutom torsdagar (torsdagar är jag nämligen ledig). Börjar kl 8 me religion till 9.15. Sen är det gympa från 9.30 till 10.45. Därefter är den mycket "jobbiga" skoldagen över.
 Idag var jag o Elin dessutom extra duktiga, för istället för att drälla runt på stan fram tills bussen kommer vid 2 så satt vi faktiskt i bibblan o gjorde läxorna. Duktiga med stort D skulle ja vilja säga att vi var!
 Så nu har jag gjort alla mina läxor ja har förutom gympa-läxan till nästa vecka, o kan därför ägna mej åt betydligt roligare saker dom närmaste dagarna :-)

På gympan idag höll vi på me friidrott. 
 Jösses, att de kan va så svårt! När man ser alla stjärnor på tv, som Karolina Klüft, Susanna Kallur, Stefan Holm m.fl. så ser de betydligt enklare ut än va de i verkligheten är!
 Hahah, jag, Matilda o Elin fick ett tufft gympa-pass kan man säga.. Vi är inga duktiga friidrottare har vi nu insett.. ;-P

Imorrn är de LEDIGT på schemat :-D
Finns de nåt bättre än att gå i trean??? kan knappast tro de..
Har därför bestämt mej för att ägna hela morgondagen åt att städa o möblera om mitt rum. Var jätte längesen ja möblerade om senast. När jag var yngre möblerade jag minst 1 gång i veckan!
 Är dessutom ledig från fotbollsträning både ikväll o imorrnkväll så de blir slappa skööna kvällar också :-)

Måsre få berätta en sak till också innan jag avslutar detta inlägg.
 Idag ringde vår präst här i bygden hem till mej. Han undrade om jag i höst skulle vilja sjunga på några av högmässorna eller va de nu var. Jag sjöng på lucian i vintras o det gav visst intryck på dom.
 Jag blev så chockad så jag svarade JA. hmm... Var de verkligen så smart gjort av mej??
 Va i hela världen ska jag sjunga.. o ensam dessutom...?
 Dom skulle i varje fall höra av sej senare i höst. Kantorn i pastoratet ska väl antagligen kontakta mej så vi kan komma överens om nåt bra.. 
hjälp, hjälp, hjälp.....

Ha en trevlig afton kära läsare..

pusspuss

Kommentarer
Postat av: Elin

Men shit vad kul Bello!! :) Klart du skulle säga JA, säg till när det är dags så sitter jag och lyssnar i kyrkbänken. :P
Puss!!

2007-08-29 @ 22:01:20
Postat av: Emmapemma

woow, coolt o sjunga i kyrkan, då får man ju nästan ta o pallra sig dit haha* nu e de ni som har bättre schema än jag kan ja tala om för ja börja 08,00 var morron o sluta 15,15 eller 15,30 alla dagar utom onsda då ja slutar två!!!fast ja har ju slappt som fan i vår iställe hehe...

2007-08-30 @ 19:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback