Blodtörstiga småkryp!

Alltså fästingar måste älska mej och mitt blod!
Imorse plockade jag bort den fjärde fästingen på mej denna sommar, den fjärde som suttit fast alltså. Jag har också haft en 2-3 st som krupit runt på mej.
Jag slår vad om att fästingarna har gått ihop o kommit överens om att kasta sej över mej o sjuka ner mej o döda mej i borrelia (Ja jag vet att man inte kan dö i borrelia, men me alla dessa bett är ingenting omöjligt). Äckliga små kräk!
Dessutom verkar nåt mer ha bitit mej inatt.
Hittade nämligen ytterligare 3 bett förutom den där fästingen (som var microskopiskt liten) på min arma kropp. Dessa bett måste ha hamnat på mitt ben inatt, för igårkväll kan jag inte minnas att dom fanns där.. hmm..

Men vilket fint vääder de är!!
Igår var ju en riktig kanon-dag ju :-)
Låg o sola nästan hela dan, sen badade ja o syrran i poolen o sen på kvällen var vi ute o cykla 1 mil typ!
O idag verkar det varma vädret fortsätta, men det har visst varit en regn- och åskskur emellan nu på morgonkvisten.

Hoppas regnet håller sej borta nu för snart ska jag ut till Elin och hennes stuga i Grynge, och vi har planerat mycke bad...

Ha de bra alla människor, och se upp för de blodtörstiga äckliga snusk fästingarna!

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback