Allvaret har börjat

Jupps, så är det. Idag började skolan på ALLVAR.

Började kl 8 med svenska. Vi gjorde väl inget speciellt egentligen. Pratade mest om hur kursen Svenska B ska läggas upp nu sista höstterminen. Sen blev det också en livlig diskussion om misshandel, våldtäkter och polisens slöa ingripanden vid dessa fall.
 Sp05F är fenomenala på att sätta igång diskussioner. Både bra och viktiga diskussioner till mindre och totalt oviktiga saker, idag var det iaf en diskussionen tillhörande det förstnämnda.

Därefter var det en håla på en sådär 2 timmar nånting.
 Sen började vår första lektion i Religion B.
Tanken som gick i huvet innan jag gick in på den lektionen var:
- Okej Isabelle, första religionslektionen kan du väl iaf lyssna och koncentrera dej på va Bernt säger, o försöka att inte försvinna bort i din egen värld.
Det funkade sålänge han gick igenom våra namn som han förövrigt glömt bort under sommarlovet (!), men efter det så började tankarna i mitt huvud försvinna iväg på annat håll, och vad han berättade om kristendomen, judendomen, islam, hinduismen och buddhismen har jag ingen större koll på. Suck* hur ska detta gå??
Är verkligen ingen älskare av vare sej religion eller Böörnt...

Efter dessa två lektioner var min första "riktiga" skoldag som trea på gymnasiet, avklarad.
 Mitt sista år på gymnasiet.. :-S


Nu börjar helgen (som börjar uppskattas av mej igen efter att sommarlovet är slut), jag har inplanerat lite fotboll och bowling m.m med Elin, Matilda o Wenke :-)

Ha de gott o Trevlig Helg :-)

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, klassen mysko. Haha, nja religion inte kul. Fan vi fick läxa!!
Jaaa spela bowling som jag och Matton säger..:P
Rolig kommentar det blev..:S

2007-08-24 @ 17:11:58
Postat av: Jag

mm, våga hata Bernt!
hehe ja imorrn ska vi SPELA bowling ;P

2007-08-24 @ 21:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback