Söndag 15/4-07

Sitter och lyssnar på en låt som mina braiga klasskompsiar, ViVetVarDuBor spelat in :-) kolla in dom på http://www.myspace.com/vivetvardubor 

Ska försöka sumera fredagen och lördagen så kort som möjligt:

I fredags kom Matilda och Elin till mej. Från början var det meningen att även Wenke skulle komma, men hon mådde inte bra så hon kom inte :-(
Vi skulle alltså ha bakdag och baka en massa kakor. "massa kakor" blev tillslut 29 biskvier..
Biskvier är bland det svåraste att baka (enligt mej själv iaf) och så hade vi världens sämsta recept också, för enligt det receptet skulle 150g mandelmassa räcka till 30 biskvier, det tyckte vi var lite väl lite och det visade det sig sen vara  också, så vi blev tvugna o lägga i lite mer på måfå. Sen hittade vi också ett annat biskvi-recept där 300g mandelmassa skulle räcka till 20 biskvier (mycket mer rimligt) så hädanefter ska jag ta det receptet istället. Men trots vårt lilla "mandelmassa-problem" så blev dom bra och himmelskt goda :-) men det tog flera timmar så vi orkade inte baka något mer sen..På kvällen gjorde vi egen pizza, också den var himmelskt god :-P så såg vi lite film, men då somande Matilda nästan så då åt vi fler biskvier och spelade kort istället. Gick väl o la oss vid 2-tiden och låg o prata någon timme. Sedan följde en ganska sömnlös morgon med pipande brandvarnare och ett alldeles för ljust rum.. Men jag hade riktigt kul och jag hoppas vi kan göra om det här snart tjejer ;-)

image11
Här är några av våra 29 supergoda biskvier. Har nog aldrig smakat godare biskvier faktiskt.. hehe*

Nu är ni väl nöjda, matilda och elin? Ni slapp va med på bild! hihi* ;p


I lördags var det match i dalhem mot Rågsveds 91:or. Väldigt duktiga tjejer :-) 0-0 blev det. Vi storspelade väl inte direkt. Vi gör oss av med bollen alldeles för snabbt, Istället för att stanna upp kolla sig omkring hitta ett bra passningsalternativ och lägga en bra passning när vi får bollen så drar vi iväg bollen det första vi gör när vi får den, utan någon som helst aning om vart den kmr hamna, och de många målchanserna vi skapade lyckades vi inte sätta.. Men ändå ett stort plus tycker jag, att vi alltid kämpar in i det sista och aldrig ger oss, hur dåligt det än ser ut :-)

I lördagskvälls var jag på Jockes och Andrés födelsedagsfest i Vänge. Kvällen började lugnt oh så men höll på att sluta riktigt illa.. Jag blir så förbannade på vissa idioter till killar! hur fan kan man dra med sig en full tjej som absolut inte har någon som helst kontroll för tillfället, dra med sig henne ut i nån jävla dunge och ens försöka sig på något med henne! fy fan säger jag bara! som tur var hann det nu aldrig hända något..

Ikväll ska jag iaf till vår nya, fina och onödiga kongresshall. Jag ska se Markus och Erik från Idol :-D Dom är väl inte mina direkta idoler men det ska ändå bli kul o se dom :-)

Och imorn börjar skolan.. Har sovmorgon till halv tolv så jag ska väl inte klaga, men det är ändå usch o fy o blä!

Föresten.. Jag var o klippte mej i Onsdags :-) såhär blev det:



Har färgat håret nu med, men har ingen bild på det..

ha de bra gott folk!

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: ejlin

Yeeh, våra biskver blev världens godaste!! :P
Vill ha bakdag igen, kan vi väl ta till de lediga dagarna i maj!!
puss

2007-04-16 @ 17:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback