Skoltrött!

Oj nu var det ett tag sen jag skrev.. Fast har väl kanske inte hänt så mycket den senaste tiden..

Åkte hem tidigt idag.. Egentligen har jag historia på fredageftermiddagarna men vi håller på med eget arbete och har då ingen samling så vi kan jobba när vi vill och vart vi vill.. Jag valde att inte jobba alls och istället åka hem.. Jag borde väl egentligen stannat i skolan och jobbat med mitt arbete (som jag inte ens kommit igång med och som ska va klart 11/5) men jag orkar inte!! Börjar bli så otroligt skoltrött.. Vi har hur mycket i skolan som helst just nu ändå gör jag inget.. Idag t.ex: Jag och Wenke gick till bibblan för att hitta fakta till vår intervju, men istället för att göra det så hamna vi inne på olika damallsvenska lags hemsidor och började läsa om dom istället.. Inget vettigt gjort på hela den lektionen alltså.. och så har nästan alla mina lektioner denna vecka sett ut.. Jag gör allt utom det som är meningen att jag ska göra, för det är ju såå tråkigt!!

Nåt som däremot blev lite roligare i skolan idag var gympan.. Vi ska ha en vikarie fram till sommarlovet nu och idag hade vi honom för första gången.. MYCKET bättre än vår ordinarie gympalärare. Vet inte riktigt vad jag har emot honom, men det är nåt som stör mig. Han försvinner ivåg från lektionen lite hur som helst, han engagerar sig inte under lektionen och ibland får man nästan känslan av att han inte ens vill vara där.. Den här vikarien däremot var bättre. Han hittade på roliga övningar och han hänger med mer under lektionerna, försvann inte iväg var femte minut... Så jag tror gympalektionerna framöver blir mycket lyckade :-)


I söndags var jag i vår nya kongresshall.. Inredningen gillade jag väldigt mycket. Många små snygga detaljer, sköna fåtöljer :) och fin utsikt m.m. Däremot kunde väl utsidan av hallen varit liite snyggare kanske..
Men vi var ju då inte där för att se på byggnaden.. Vi var ju ute efter att se idolerna 2006: Markus och Erik ;-)
Erik var först ut. Jag har inte hört så många låtar med honom så det var lite svårt att hänga med.. Men han var jätte bra! och sån bra och nära publikkontkat. Den klart bästa låten var "Knockin' on heavens door", den är så fiiin.. Men tusan elin vi skulle tagit med våra biskvier alltså ;p hehe*..
Ja sen var det då Markus tur.. Hans låtar känner jag till lite bättre eftersom jag lyssnat endel på hans skiva.. Hans scenframträdande var ju lite coolare, hade massa coola lampor och så hade han en jättehäftig elgitarr :-D men hans publikkontakt var inte lika bra. Han fick inte med sig lika många i publiken som Erik, fast dom han fick med sig fick han med sig vääldigt bra, men Erik kändes ändå mer, va ska man säga?.... "nära" kanske är rätt ord?! Jaja jag var iaf jättenöjd och det var väl värt pengarna. Jag hade innan inte haft några större förväntningar, dom är ju bäda två relativt nya i den branschen, men jag blev mäkta imponerad av dom båda... Ingen falsksång och dålig publikkontakt, inget dåligt alls faktiskt. Dom var jätteduktiga verkligen!

 Idolerna :-)

Om några timmar ska jag in till stan och se musikalen " spelman på taket" med kören.. Har hört att den är jättebra, och förra årets musikal var ju superbra så det ska bli kul :-)
Och imorrn är det seriepremiär för Dalhems div.3.. Ska självklart dit och se! dom möter P18 och ska fullkomligt krossa dom ;-P kl 15.00 på Dalhem IP, kom dit om du har tid över!

Nu ska ja sätta mej o se sista avsnittet av playa del sol som jag missade i söndags.. Så ha de gott folk! 

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback