Ons 25/4-07

Halloj halloj!

Sitter här vid datorn och försöker förbereda en uppsats som jag ska skriva på svenskalektionen imorrn. Den ska handla om kulturnissen Kung Gustav III. Han verkar vara en ganska rolig prick.. Vet ni varför han ville ha 18 ledamöter i svenska akademin istället för 20? Ja det var nämligen så att han tyckte att ordet "arton" vid högtidligt uttal ("aderton") var mycket mer klangfullt än "tjugu". Därför blev dom 18st istället för 20st. Okej onödig fakta men iaf.. 
Annars är det mycket geometriräknande idag. Jag har matteprov imorrn och ligger lite efter. Just nu fattar jag nada så det lär väl gå åt pipsvängen antar jag.. Jaja målet får bli G..

Var och såg "spelman på taket" i säveaulan i fredags. Oh guu va bra den var! Alla är så duktiga och allt är så proffsigt gjort och.. ja allt är var så bra helt enkelt! Det är bara tre föreställningar kvar nu tror jag. På fre, lör och sön, så har ni inget annat för er gå o se den! Ni kommer inte bli besvikna.

Föresten! tänkte bara informera om att vi vann mot Hangvar i söndags med 4-3 :-) tyckte verkligen vi kämpade riktigt bra även fast det gick lite upp o ner just spelmässigt. Extra plus till Linn som hoppade in i mål när Amanda skadade sig. Linn har ett förflutet som målvakt i 7-mannamålet men har nog aldrig vistats i ett 11-mannamål, men ja tyckte hon va skitduktig! släppte inte in ett enda mål ju :-D Får hoppas nu att haltalottas (Wenke) fot blir bra till på söndag och att Amanda inte hittar på nåt dumt med sin fot som också är lite skadad, så dom kan va me på söndag i seriepremiären :-)

Nej nu får jag ge mig. Måste återvända till pluggandet.. suck

pusspuss

 
 Gustav III, Kul kille!?

Kommentarer
Postat av: wenke

mm.. fundera på att åka å träna lite själv imorn, så ja kan va me lite i alla fall.. tejpa den å så.. om de inte känns allt för jäkligt imorn*
vill ju spela på sön!! pusspuss

2007-04-26 @ 16:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback